کهگیلویه و بویراحمد موقوفه مرتبط با موضوعات قرآنی ندارد


کهگیلویه و بویراحمد موقوفه مرتبط با موضوعات قرآنی ندارد

جنتی پور ضمن تاکید بر اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد موقوفه مرتبط با موضوعات قرآنی نداریم، گفت تلاش ما برگزاری مسابقات با کیفیت است، ولی متاسفانه از لحاظ مالی در مضیقه قرار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور» امروز (۵ تیر) در نشست شورای توسعه قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد که در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد، گفت: نظام و وجود هستی ما مسلمانان وابسته به کلام نورانی قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه های مختلفی در استان در زمینه فعالیت‌های قرآنی مشغول به خدمت هستند، اظهار داشت: در این راستا پراکندگی در انجام فعالیت ها وجود دارد و هر دستگاهی متناسب با ماموریت هایی که به او محول شده، در زمینه فعال قرآن فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه این ادارات و نهادها نسبت به قرآن و مباحث قرآنی تاکنون اهتمام ویژه‌ای از خود نشان داده‌اند، گفت: با توجه به شرایط کنونی، باید توجه ویژه‌ای نسبت به قرآن داشته باشیم تا بتواند تاثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشند.

جنتی پور ضمن تاکید بر کیفی سازی برنامه ها و فعالیت های قرآنی، یادآور شد: سازمان آموزش و پرورش در مباحث و فعالیت‌های قرآنی تاکنون اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌ و سایر دستگاه‌ها نیز در حد وسع و شرح وظایف نیز
فعالیت های خوبی داشته اند.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور متولی برنامه ها و مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشور است.

وی اضافه کرد: با توجه به تقسیم وظایف، افراد زیر ۱۸ سال به آموزش و پرورش واگذار شده و بالای ۱۸ سال نیز به سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها واگذار شده است.

جنتی پور با بیان اینکه مسابقات مرحله شهرستانی و سپس مرحله استانی برگزار می شود: برگزیدگان این مسابقات در نهایت به مرحله بین المللی مسابقات قرآن که به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار خواهد شد، راه پیدا می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از کانون های قرآن فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی استان، گفت این مسابقات ویژه برادران، خواهران و همچنین روشندلان بوده که هر ساله در سطح استان برگزار می شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد موقوفه مرتبط با موضوعات قرآنی نداریم، گفت تلاش ما برگزاری مسابقات با کیفیت است، ولی متاسفانه از لحاظ مالی در مضیقه قرار داریم.

جنتی پور مشکلات برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن را در زمینه‌های ایاب و ذهاب، خوراک و اسکان قرآن آموزان دانست و یادآور شد: باید تلاش کرد که مسابقات قرآنی در شان این کلام نورانی و همچنین شهر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته سپاه فتح استان و آموزش و پرورش همکاری بسیار خوبی در راستای برگزاری مطلوب مسابقات قرآنی با اداره کل اوقاف و امور خیریه از خود نشان دادند.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید در مباحث فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشیم، یادآور شد: کیفی سازی در برنامه های قرآنی باید مدنظر همگان قرار گیرد.

شایان ذکر است در این نشست، شهرداری یاسوج در زمینه فضا سازی تبلیغات محیطی شهری و سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد پذیرایی، ایاب و ذهاب و مکان برگزاری مسابقات قرآن را برعهده گرفت.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز آمادگی در زمینه میهمانسرا و همچنین استفاده از سالن های آمفی تئاتر خود را اعلام کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید