لایک‌های اینستاگرام خصوصی می‌شود؟


لایک‌های اینستاگرام خصوصی می‌شود؟

با افزایش استفاده از شبکه‌های مجازی، تعداد اتفاقات منفی تأثیرگذار بر سلامت‌ روانی افراد هم رو‌به‌افزایش است. رئیس اینستاگرام درباره‌ی اهمیت جلوگیری از این اتفاقات و اقدامات احتمالی صحبت می‌کند.

براساس نتایج چندین پژوهش، شبکه‌های اجتماعی بدون‌ شک تأثیر بسیار مخربی بر سلامت روان گذاشته‌اند. فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی نیز متوجه این موضوع شده‌اند. رئیس اینستاگرام، آدام موسری، درباره‌ی راهکارهای جدید این شرکت درزمینه‌ی مشکلات سلامت روان سخن می‌گوید. اکنون که این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد مدتی را مشاهده کنید که پای آن صرف کرده‌اید و ممکن است اقدامات دیگری مانند پنهان‌کردن لایک‌ پست‌ها هم انجام دهد.

موسری دراین‌باره می‌گوید:

یکی از ایده‌هایی که مشغول امتحانش هستیم، خصوصی‌کردن تعداد لایک‌ها است؛ چراکه دوست نداریم اینستاگرام فضایی این‌چنین رقابتی باشد. می‌خواهیم جایی باشد که در آن، افراد بیشتر انرژی خود را صرف ارتباط برقرارکردن با کسانی کنند که دوستشان دارند و چیزهایی که برایشان مهم است.

این آزمایش به‌گونه‌ای طراحی شده بود که کاربران می‌توانستند ببینند چه تعداد لایک دریافت کرده‌اند؛ ولی تعداد لایک‌های دریافتی دیگران برایشان مخفی بود. این کار به‌گفته‌ی موسری، از ایجاد مقایسه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند. البته، مشخص است که هیچ‌چیز جلودار این نیست که دوستان شخصا تعداد لایک‌هایشان را باهم مقایسه کنند؛ ولی بهتر است این کار را نکنند.

همچنین، ممکن است افراد قبل یا بعد از نوشتن کامنت توهین‌آمیز یا ناراحت‌کننده، اعلان‌های اخطاردهنده دریافت کنند. موسری می‌گوید:

ما حساب کاربری شما را مسدود نمی‌کنیم، فقط به شما می‌گوییم: «آنچه نوشته‌اید، مهربانانه به‌نظر نمی‌رسد. نمی‌خواهید از نوشتن آن منصرف شوید؟». البته، این هنوز در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد. ما افرادی را دیده‌ایم که با دیدن این پیغام، نظر خود را عوض کرده‌ و چیزهای بهتری گفته‌اند. شاید تعداد این افراد کم باشد؛ ولی اقلیت مهم و باارزشی هستند.

شاید این کار روی همه مؤثر نباشد؛ ولی وجود پیغامی که کاربران را دوباره به‌فکر بیندازد، ممکن است کافی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!