بازار یاسوج هیچ کمبودی ندارد به جز نظارت


بازار یاسوج هیچ کمبودی ندارد به جز نظارت

یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر این باور است هیچگونه کمبود کالایی در بازاروجود ندارد و در شرایط فعلی بازار تنها نیاز به ساماندهی و نظارت دارد.

به گزارش ایرنا، ظهر چهارشنبه معاون سیاسی امنیتی به نمایندگی از استاندار و شورای تأمین و همچنین دستگاه‌های نظارتی با حضور رسانه‌ها از برخی اصناف در مناطق مختلف شهر یاسوج بازدید و مشکلات بازار را رصد کردند.

در این بازدید که با هدف نظارت بر تخلفات گرانفروشی و یا احتکار کالا انجام شد، تمامی کالاهایی که در ماه‌های گذشته کمیاب شده بود در بازار به وفور یافت می‌شد.

تخلفات مشاهده شده در بازار بیشتر تخلفات صنفی مانند عدم درج قیمت به صورت برچسب روی قفسه کالاها بود با این حال فروشندگان نیز دلایلی از جمله نوسان قیمت‌ها عمده دلیل خود برای عدم نصب برچسب قیمت عنوان می‌کردند.

از دیگر مواردی که در بازار، ناظران نسبت به آن واکنش نشان دادند در صنف قصابان عدم درج نوع گوشت بود. بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشتارگاه‌ها موظفند در هنگام تحویل گوشت نوع آن شامل بز و میش و کهره و بره را بر روی آن درج کنند.

عدم رعایت بهداشت فضای کسب و کار در قصابی‌ها که با سلامت مردم سر و کار مستقیم دارد از دیگر مشکلات مشاهده شده در بازار بود.

چند نرخی بودن میوه‌ها به رغم کیفیت یکسان نیز از دیگر مشکلات بازار بود که فروشندگان دلیل این مساله را تفاوت در قیمت خرید میوه از بازار میوه و تره بار عنوان کردند با این حال هیچکدام برای اثبات موضوع فاکتور خرید ارائه نکردند.

در نهایت معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فشار اقتصادی حاکم بر مردم، دغدغه همه مسئولان است، گفت: در مواردی مردم از شیوه عرضه و قیمت متفاوت یک کالا در بازار یاسوج ناراضی هستند که ساماندهی این وضعیت نیاز به نظارت جدی دارد.

محمد کاظم نظری افزود: برخورد جدی با متخلفان باید در دستور کار نهادهای نظارتی باشد و شورای تأمین نیز پیگیر انجام مستمر و جدی نظارت بر بازار است.

وی با تاکید براینکه نظارت بر قیمت‌ها، برخورد با گرانفروشی و بازدید از بازار باید مستمر باشد، ادامه داد: ما ضمن حمایت از کسبه منصف، با کسانی که می‌خواهند از این فضای خاص اقتصادی سواستفاده کنند برخورد خواهیم کرد.

نظری با بیان اینکه نظارت بر بازار از برنامه‌های مورد توجه ویژه شورای تأمین و شخص استاندار است: اظهار امیدواری کرد که با نظارت مستمر دستگاه های نظارتی، بازار به ثبات برسد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که بر کیفیت نظارت بر بازار تأثیر می‌گذارد استفاده از بازرسان شرکتی با حقوق پایین است.

نظری ابراز امیدواری کرد از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بهبود وضعیت بازرسان استفاده شود.

مدیر کل صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: ثبات نسبی بر بازار حاکم است.

داریوش دیودیده گفت: خود بازار نیز مشکلاتی دارد که با رایزنی با وزارتخانه به دنبال حل آنها هستیم.

وی یادآوری کرد بازدید از بازار طبق اولویت بندی و زمان بندی مشخص و منظمی به صورت مستمر انجام می شود.

۹۹۲۹/‏۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل