لزوم پرهیز دستگاه‌ها از ریخت و پاش‌های مالی


لزوم پرهیز دستگاه‌ها از ریخت و پاش‌های مالی

استاندار تهران: تقویت و بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی باید سرلوحه اقدامات تمام دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، همایش توجیهی و آموزشی مباحث امنیتی استان، با حضور محسنی‌بندپی، استاندار تهران، معاونان استاندار، رئیس سازمان اطلاعات استان و جمعی از مسئولین دستگاه‌ها و مدیران حراست سازمان‌ها برگزار شد.
انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در این همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هفتم تیر، بخصوص، شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲تن از یاران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در حال حاضر، گفتگوی سران برخی از کشور‌ها در منامه برگزار شده و دشمنان سوگند خورده انقلاب در حال توطئه‌چینی علیه ملت آگاه ایران اسلامی هستند. امری که بدون شک، همانگونه که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، به شکست این خدعه‌ها و توطئه‌ها منتج خواهد شد.
وی، همچنین در ادامه، ضمن اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس در اسفند سال جاری، افزود: اکنون در سال برگزاری انتخابات هستیم و این عرصه، تجلی خواست و اراده مردم است.
مقام عالی دولت در استان تهران، یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار دادند، کشور ما سرشار از منابع غنی طبیعی و انسانی بوده و ما باید با تمام توان از منابع انسانی‌مان صیانت و پاسداری کنیم. تقویت و بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی باید سرلوحه اقدامات تمام دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.
محسنی‌بندپی، تصریح کرد: استکبار جهانی و عمال آن از ابتدای انقلاب اسلامی، نسبت با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته بودند که این اقدامات در برهه کنونی با پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه از سوی آمریکایی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار تهران، ضمن اشاره به بایسته‌های اقتصادی در کشور نیز یادآور شد: در ابتدای انقلاب، بحث مشارکت عمومی در عرصه اقتصادی و رقابت‌پذیری در این حوزه در دستور کار بود که در حال حاضر از این مهم فاصله داریم. باید در کنار توجه به این مهم، ضمن ایجاد اشتغال جدید، صیانت از اشتغال موجود را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.
وی همچنین در ادامه، اشاره مجددی به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب داشت و خاطرنشان کرد: بر اساس منویات و راهبرد‌های مقام معظم رهبری‌در این بیانیه، باید به عرصه‌های علم و پژوهش، توسعه متوازن و سایر رهنمود‌ها اهتمام ویژه داشته و به این سیاست‌ها در سبک زندگی خود و حوزه‌های کلان دقت‌نظر به خرج بدهیم. بر این اساس، می‌توان با تکیه بر توان اقتصادی داخلی، مردمی کردن اقتصاد، این عرصه را به عنوان نقطه قوت کشور برجسته کرده و با حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید را دنبال کرد.
مقام عالی دولت در استان تهران، ضمن اشاره به لزوم توجه به اشتغال روستایی نیز، یادآور شد: بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه کشور در راستای به حرکت درآوردن اشتغال روستایی اختصاص یافته که می‌توان به بهره‌گیری از این فرصت در کشور، اقدامات ماندگاری را در ایجاد اشتغال جوانان روستایی و زنان سرپرست خانوار در این مناطق رقم زد. همچنین می‌توانیم با استفاده از ۱۰ درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده، اشتغال پایدار را در روستا‌ها دنبال کنیم.
وی ادامه داد: ۹۶درصد از بنگاه‌های تولیدی کشاورزی در روستا‌ها مستقر هستند و برای برخورداری از اقتصادی قوی باید بنگاه‌های کسب و کار خرد و کلان را تقویت کنیم.
محسنی‌بندپی عنوان داشت: باید آسیب‌شناسی جدی در حوزه تکریم ارباب رجوع داشته باشیم، چرا که بخش قابل توجهی از بی‌اعتمادی عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی به همین مسئله برمی‌گردد. بر این اساس، قانونمندی و اخلاق‌مداری از مولفه‌های ارزشمندی است که می‌توان رضایتمندی مردم را از جانب آن دنبال کرد.
مقام عالی دولت در استان تهران، همچنین ضمن اشاره به لزوم توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی از چالش‌های اساسی و جدی است که در این حوزه با عقب‌ماندگی ۲۰ساله مواجه هستیم. بر این اساس باید مقابله با این آسیب‌ها را به صورت ویژه و جهادی در دتسور کار‌خود قرار دهیم.
محسنی‌بندپی، همچنین ضمن تاکید بر لزوم مراقبت در هزینه‌کرد‌های جاری دستگاه‌ها، تصریح کرد: باید ساده‌زیستی و اقدامات کم‌هزینه را در دستگاه‌های اجرایی در دستور کار جدی خود قرار داده و از ریخت و پاش‌های غیرمعقول جلوگیری کنیم. به عنوان نمونه، مسابقاتی در جزیره کیش برگزار شد که شخصا، به محض اطلاع نسبت به آن مخالفت کرده و دستوراتی را در این زمینه صادر کردم. مگر امکان برگزاری چنین مسابقات و برنامه‌هایی در دمانوند و فیروزکوه نبود که بخواهیم برای برگزاری آن با هزینه‌های بالا در کیش برنامه‌ریزی کنیم؟
مقام عالی دولت در استان تهران، همچنین اشاره‌ای نیز به اهمیت نقش و جایگاه حراست‌ها و سربازان گمنام امام‌عصر (عج) داشت و خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه باید به عنوان یک اصل و مبنا در دستور کار حراست‌ها قرار گرفته و گلوگاه‌های فساد با این مشی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) مورد رصد و اقدام قرار بگیرد. باید علاج واقعه را قبل از وقوع در نظر بگیریم تا از بروز فساد جلوگیری شود.
وی افزود: یکی از نکات مهم نیز در اقدامات مورد اشاره، بحث حرمت افراد در مسائل مختلف است که در عین برخورد قانونی لازم، باید شان افراد را که دارای خانواده و منزلت هستند بر اساس موازین اخلاقی در نظر داشته باشیم.
تشییع پیکرمطهر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس؛ فردا
معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران از مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران خبر داد.
جلسه کمیته امنیتی درخصوص هماهنگی برگزاری برنامه تشییع پیکر مطهر شهدای دوران دفاع مقدس به ریاست گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران و با حضور سایر اعضا این کمیته در محل استانداری تهران برگزار شد.
حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در این جلسه، ضمن اشاره به لزوم هماهنگی و تمهیدات حفاظتی، امنیتی و ترافیکی مراسم تشیع این شهدای معزز، بر حضور پر شور شهروندان فهیم و شهیدپرور استان در راستای تجدید میثاق با شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس تاکید کرد.
وی گفت:: شهدای شناسایی‌شده متعلق به عملیات کربلای ۵ در شلمچه، رمضان در شرق بصره، تک دشمن در زبیدات، مسلم‌بن عقیل در سومار، والفجر یک در فکه، والفجر۸ در بوارین، محرم در شرهانی، والفجر۴ در پنجوین و بیت‌المقدس در شلمچه هستند که سال‌های ۶۰، ۶۱، ۶۲، ۶۴، ۶۵ و ۶۷ به شهادت رسیده‌اند.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران، تصریح کرد: تمامی تدابیر و تمهیدات امنیتی و ترافیکی لازم در مسیر تشییع پیکر این شهدا اندیشیده شده است و به امید خدا، مشکلی در این باره نخواهیم داشت.
گودرزی خاطرنشان کرد: پیکر مطهر شهدا، صبح فردا از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به سمت پل حافظ تشییع می‌شود و پس از آن با خودرو‌های حامل به سمت معراج شهدا خواهند رفت تا در این محل نیز، برنامه‌هایی به همین منظور اجرا شود.
کمبود آرد در استان تهران وجود ندارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران: شرکت حمل محموله آرد متعهد شد، عقب افتادگی در حمل آرد را به زودی جبران کند.
جلسه شورای آرد و نان به ریاست امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با حضور گودرزی معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران، قاسمی فرزاد مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، صادقی مدیرکل صمت استان تهران و جمعی مدیران و نانوایان استان تهران امروز ۵ تیرماه در استانداری تهران برگزار شد.
امامی امین در خصوص موضوع حمل‌و نقل آرد در استان تهران گفت: شرکت حمل محموله آرد در استان تهران نسبت به تعهد خود ۲۸۰ هزار کیسه آرد عقب افتادگی دارد که در این جلسه با تذکر جدی روبرو شد.
وی ادامه داد: شرکت متعهد شد، تا چند روز آینده نسبت به تعهدات و بروز رسانی آن اقدام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران بیان کرد: کمبود آرد در استان تهران وجود ندارد، اما متاسفانه در بخش حمل و نقل ناهماهنگی وجود داشت که در این جلسه مقرر شد این عقب افتادگی به زودی جبران شود.
این مقام مسئول گفت: قیمت حمل هر کیسه آرد نانوایی دولتی یک هزار و۱۰۰تومان بود و برای شرکت حمل محموله آرد صرف اقتصادی وجود نداشت که مقرر شد برای هر کیسه مبلغ ۴۰۰ تومان از طریق سازمان غله به این عدد اضافه و برای حمل هر کیسه آرد یک هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر هیچ گونه افزایشی صورت نگرفته و منتظر اعلام کارگروه تنظیم بازار کشور هستیم.
امامی امین در خصوص مجوز نانوایی‌های آزادپز گفت: مشکلاتی که در خصوص صدور پروانه و زمان طولانی برای گرفتن استعلامات وجود داشت، مقرر شد در سه ماه آینده به کلیه استعلامات در این زمینه پاسخ داده شود.
۶۱ مورد واحد نانوایی آزادپز برای گرفتن پروانه کسب در سامانه ثبت نام کرده‌اند که ۱۱ مورد موفق به دریافت مجوز شده‌اند و این فرایند نیاز به اصلاح دارد.
تغییر ساعت اداری پایتخت در هیئت دولت مطرح می‌شود
معاون استاندار تهران: فرایند این طرح در حال انجام است و چنانچه به جمع‌بندی برسد ساعت کاری ادارات از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تغییر خواهد کرد.
غلامرضا عباس‌پاشا با اشاره به نامه وزیر کشور به معاون اول رئیس‌جمهور افزود: قرار است این موضوع در جلسه هیئت دولت مطرح شود و با توجه به اینکه اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۶ است، این تغییر ساعت ادارات می‌تواند تأثیرگذار باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: مدیریت مصرف از یک ماه گذشته در ادارات استان با توجه به مصوبه شورای اداری آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: تغییر ساعت اداری مربوط به شهر تهران است و در شهرستان‌ها این موضوع متفاوت است و همان‌طور که قبلاً اعلام شده باید هماهنگی لازم بین وزارتخانه‌ها و وزارت کشور صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین