رییس شبکه بهداشت: 5 هزار هشترودی فشار خون بالا دارند


رییس شبکه بهداشت: 5 هزار هشترودی فشار خون بالا دارند

مراغه - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان هشترود از ثبت نام 18 هزار نفر در طرح ملی کنترل فشار خون بالا در این شهرستان خبرداد و گفت: در قالب این طرح 5 هزار مبتلا به فشار خون بالا در شهرستان شناسایی شده اند.

به گزارش ایرنا، جواد بابایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت هدف بالای ۳۰ سال در این شهرستان حدود ۳۰ هزار نفر است و در واقع حدود ۶۰ درصد از جمعیت هدف در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح کنترل فشار خون که علایم آشکاری ندارد و سرمنشا بسیاری از بیماری هاست می باشد و با شناسایی افرا مبتلا، امکان درمان و جلوگیری از بیماری های مرتبط به سادگی امکان پذیر است.

بابایی خاطر نشان کرد: طرح ملی کنترل فشار خون بالا در ۷۵ خانه بهداشت، ۱۴ تیم سیار، ۸ مرکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان امام حسین این شهرستان و در ۲ چادر که در سطح شهر مستقر است انجام می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود با بیان اینکه ۶۸ درصد مردم شهرستان یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند گفت: این بیماری بیشتر در زنان مشاهده می شود و بهترین روش درمان آن تغییر در سبک زندگی و تغذیه است.

بابایی همچنین از نیاز بیمارستان امام حسین (ع) هشترود به دستگاه سی تی اسکن خبر داد و گفت: متاسفانه نبود برخی دستگاه ها از جمله CRM برای بیماران ارتوپدی باعث می شود بیماران بویژه حادثه دیدگان تصادفات جاده ای این شهرستان به سایر شهرها ارجاع داده شوند.
وی همچنین از خرید دستگاه آندوسکوپی برای بیمارستان خبر داد و گفت: این دستگاه بزودی نصب و آماده ارائه خدمت به بیماران خواهد شد.
بابایی در ادامه از خیرین خواست در خرید دستگاه لاپروسکوپی برای اعمال جراحی کیسه صفرا و تعویض دستگاه فیگوی چشم شبکه بهداشت و درمان شهرستان را یاری کنند.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۳۰۷۷/‌۷۴۸۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی