«تاریخ ترسناک جهان» در بوته نقد


«تاریخ ترسناک جهان» در بوته نقد

کتاب «تاریخ ترسناک جهان» در نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی «مطالعه کودکی در ایران» نقد می‌شود.

«تاریخ ترسناک جهان» در بوته نقد «تاریخ ترسناک جهان» در بوته نقد
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی «مطالعه کودکی در ایران» با موضوع وضعیت کتاب‌های کودک و نوجوان در ایرانِ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نقد کتاب «تاریخ ترسناک جهان» نوشته تری دیری و ترجمه پیمان اسماعیلی اختصاص دارد.

در این نشست حسین اسکندری، روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، سیدعلی کاشفی خوانساری، نویسنده و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان، آتوسا صالحی، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان و مهرداد تویسرکانی، مترجم، برای حاضران سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «تاریخ ترسناک جهان» که سعی دارد به شیوه‌ای جذاب، مباحث و رویدادهای تاریخی را برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال روایت کند، با استفاده از تصاویر رنگی، زبان طنز و شعر این قشر از مخاطبان را به وقایع تاریخی نقاط مختلف جهان علاقه‌مند می‌کند.

تری دیری نویسنده «تاریخ ترسناک جهان» سعی کرده با نگارش مجموعه «تاریخ ترسناک» بچه‌ها را به خواندن داستان‌های تاریخی و درس تاریخ ترغیب کند.

نویسنده در کتاب «تاریخ ترسناک جهان» موضوع را عمومیت داده و از تاریخ چین، اروپای شرقی، مصر، هندوستان و … اطلاعات کلی را در قالب ترکیبی از متن و کمیک بیان کرده است.

برخی شخصیت‌های این کتاب، کاریکاتورهای تصویری یا کاریکاتورهای شخصیتی هستند که به وقایع از دوره نئاندرتال‌های مغزخوار تا سربازان نوجوان جنگ‌های قرن بیستم می‌پردازد.

​مخاطبان می‌توانند برای حضور در این نشست از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز سه‌شنبه ۱۱تیر 1398 به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در پایین‌تر از میدان ولیعصر (عج) ابتدای خیابان دمشق، ساختمان شماره ۹ مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن