دو سناتور آمریکایی علیه ایران؛ تلاش برای دریافت غرامت پهپاد و کنایه به ظریف


دو سناتور آمریکایی علیه ایران؛ تلاش برای دریافت غرامت پهپاد و کنایه به ظریف

تد کروز سناتور جمهوری‌خواه با ارائه طرحی خواستار استفاده از پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا به عنوان غرامت پهپاد سرنگون شده امریکایی در حریم هوایی ایران شده است.

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- شکه خبری "فاکس نیوز" در این‌باره می‌نویسد: "سناتور "تد کروز" از ایالت تگزاس روز دوشنبه طرحی را ارائه داد تا طبق آن از صدها میلیون دلار بلوکه شده ایران در حساب‌های بانکی آمریکا برای غرامت و جبران هزینه پهپاد سرنگون شده آمریکایی در حریم هوایی ایران استفاده شود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ سایت "واشنگتن فری بیکان" در ابتدا این خبر را اعلام کرده بود. گفته می شود طبق این طرح دولت ترامپ درباره براورد هزینه 120 تا 220 میلیون دلاری پهپاد ساقط شده و چگونگی جبران خسارت ناشی از سرنگونی آن تصمیم‌گیری کند".

اتقبال سناتور کاتن از تحریم ظریف

همچنین سناتور "تام کاتن" از سناتورهای امریکایی ضدایرانی که پیشتر نیز به مجادله توئیتری با ظریف پرداخته بود در گفت‌وگوی تازه خود با شبکه خبری "فاکس‌نیوز" ضمن استقبال از تحریم "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در ادعایی گفت: "این تحریم سبب می‌شود تا ظریف دیگر نتواند پول‌های ملت ایران را در رستوران‌های پنج ستاره خرج کند".

کاتن افزود: "او دیگر نمی‌تواند برای خرج کردن پول مردم ایران در رستوران‌های پنج ستاره به امریکا و اروپا سفر کند. او دیگر مجبور است همه چیز را از ایران توئیت کند چرا که دیگر نمی‌تواند به اروپا و امریکا سفر کند".

این سناتور جمهوری‌خواه از ارکانزاس می‌گوید: "من نیز مانند پرزیدنت ترامپ جنگ با ایران را نمی‌خواهم اما به نظرم برخی اقدامات تلافی‌جویانه علیه تهران ضروری هستند".

او از تحریم‌های ترامپ علیه ایران دفاع کرد و مدعی شد که ایران در سخت‌ترین موقعیت استراتژیک خود در چهار دهه اخیر قرار گرفته است. در نهایت این ایران است که باید تصمم بگیرد متمدنانه رفتار کند".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور