پیش‌بینی افزایش چشمگیر صادرات خاویار گیلان


پیش‌بینی افزایش چشمگیر صادرات خاویار گیلان

مدیرکل شیلات استان گیلان از صادرات 400کیلوگرم خاویار در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال برنامه داریم با هماهنگی‌های لازم صادرات ماهیان خاویاری در استان گیلان را به یک تن برسانیم.

صمد درویشی در گفت‌و گو با ایسنا، از چهار محور فعالیتی آبزی پروری خبر داد و گفت: در حوزه آبزی پروری بیش از 63 هزار تن تولیدات آبزی پروری اعم از ماهیان گرمابی،سردآبی و خاویاری وجود دارد.

وی با اشاره به تولید و رهاسازی سالانه 150میلیون قطعه ماهی در حوزه خزر افزود: اگر این عدد را با متوسط استان‌های شمالی قیاس کنیم تقریبا 45 درصد از کل تعهدات شمال کشور در استان گیلان است.

درویشی با بیان اینکه سالانه تقریبا 600تن صید ماهی استخوانی صید می‌شود، ادامه داد: 50 شرکت تعاونی پره در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 30 فروند شناور کیلکا صید می کنند، خاطرنشان کرد: صیادان سالانه حدود 6000 تن کیلکا صید می کنند.

مدیرکل شیلات استان گیلان در ادامه یگان حفاظتی آبزیان را از دیگر محورهای فعالیتی برشمرد و افزود: 11 پایگاه در فصل صید، کار نظارتی انجام می‌دهند و مدیریت بر صیدهای غیرمجاز را بر عهده دارند.

وی در خصوص ماهیان خاویاری گفت:حدود 116 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد 46 مزرعه در گیلان وجود دارد.

درویشی از صادرات 400کیلوگرم خاویار به ارزش هر کیلو 2000 یورو در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال برنامه داریم با هماهنگی های لازم صادرات ماهیان خاویاری در استان گیلان را به یک تن برسانیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت