برخی‌ها در فساد بزرگنمایی می‌کنند


برخی‌ها در فساد بزرگنمایی می‌کنند

وزیر دادگستری​: متاسفانه مسئولان گاهی در رابطه با فساد بیش از واقعیت موضوع را بزرگ می‌کنند

برخی‌ها در فساد بزرگنمایی می‌کنندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ​سید علیرضا آوایی در گفتگو با رادیو اقتصاد درباره تعامل سه قوه افزود​: خوشبختانه سه قوه مصمم و مصر بر تعامل در زمینه‌های مختلف به خصوص مبارزه با فساد هستند.
آوایی بیان داشت:: دولت، مجلس و دستگاه قضایی نگاه یکسان دارند که در بحث فساد باید برخورد جدی با گلوگاه‌ها انجام و پیشگیری از بروز تخلفات در اولویت باشد.
وزیر دادگستری ضمن اشاره به این جمله که نقش شفافیت در مقابله با فساد بسیار پر رنگ و حائز اهمیت است، افزود: این مقوله از مسائل مهمی است که در سایر کشور‌ها برای جلوگیری از فساد تجربه و دستاورد‌های خوبی داشته است. شفافیت قوانین، اموال و حساب‌های بانکی تاثیر چشمگیری در مبارزه با فساد خواهد داشت.
آوایی گفت: لوایحی مانند «شفافیت»، «تعارض منافع» و «اصلاح نظام اداری» که یا تصویب شده اند یا در مسیر تصویب قرار دارند به نوعی مکمل قوانین و اقدامات قبلی مبارزه با فساد در کشور است.
وی افزود: تاکنون قوانین مختلفی در زمینه ارتشاء، اختلاس و ... در کشور تصویب و به مرحله اجرا در آمده است.
وزیر دادگستری اظهارداشت: افراد زیادی در این سال‌ها دستگیر، محکوم و مجازات شدند که نشان می‌دهد کشور در بحث مبارزه با مفاسد ابزار قانونی در اختیار داشته است.
وی اضافه کرد: پرونده‌های موجود در دادسرا‌های امور اقتصادی و مراجع مختلف قضایی، نشان از وجود عزم و اراده برای مبارزه بافساد دارد.
آوایی گفت: دستگاه قضا تمام تلاش خود را معطوف به ریشه ها، گلوگاه‌ها و مقوله بسیار مهم پیشگیری کرده تا به هیچ وجه فساد در جامعه اتفاق نیفتد و کم شود.
وی افزود: فساد آثار روانی منفی در جامعه ایجاد می‌کند و ضربه روحی شدیدی به مردم می‌زند حتی اگر سنگین‌ترین مجازات‌ها اتفاق بیفتد.
وزیر دادگستری گفت: لوایح در حال تصویب به جلوگیری از سوء اقدامات کمک خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد