افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی زنگ خطر جدی است


افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی زنگ خطر جدی است

بیرجند - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال مصرف مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد افزایش یافته که این موضوع زنگ خطر جدی است.

محمدرضا حسنی مقدم روز چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ تن انواع مواد مخدر در این استان مرزی ضبط و کشف شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اجتماعی کردن مبارزه است عنوان کرد: سال‌های اخیر به سمت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر پیش رفته‌ایم و در این زمینه از همه دستگاه‌ها، گروه‌ها و آحاد مردم مساعدت می‌طلبیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال در این خصوص نشست‌هایی با سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار شد و ادامه می یابد.

وی تاکید کرد: از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد حتی آحاد مردم استدعا دارم برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در استان ما را یاری کنند.

حسنی مقدم ادامه داد: برای پذیرش و اجرایی کردن طرح‌ها، پیشنهادات و برنامه‌های مربوطه در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اکنون عرصه‌ای نیست که فله‌ای و پراکنده کار کرد بلکه بایستی حتماً با برنامه پیش رفت تا به اهداف مدنظر دست یابیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی یادآور شد: وضعیت استان مرزی خراسان جنوبی با استان‌های دیگر متفاوت است لذا باید برنامه‌ها و طرح‌های مبارزه با مواد مخدر نیز متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه امسال کشفیات مواد مخدر استان در بحث خرده فروشی ۴۱۹ درصد افزایش یافته است یادآور شد: همچنین این موضوع در مرکز استان افزایش ۱۵۸ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان هیچ معتاد متهاجری نداریم افزود: این موضوع سبب شده اعتبارات ماده ۱۶ به استان تعلق نگیرد اما دنبال جذب اعتبار از این محل هستیم.

حسنی مقدم اظهار داشت: پنجم تیرماه به عنوان سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و رهبر معظم انقلاب نیز یکی از پنج آسیب مهم کشور را مواد مخدر اعلام کرده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: این استان تاکنون در راستای مبارزه با مواد مخدر ۱۰۳ شهید و ۱۸۱ جانباز تقدیم کرده است.

در این همایش که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد از اپلیکیشن مهر کالا رونمایی و از فعالان و خانواده‌های جانباز و شهدای مبارزه با مواد مخدر استان نیز تجلیل شد.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری