رای الیوم: دیگر جنگنده های اسرائیل و عربستان شانسی در آسمان ایران ندارند


رای الیوم: دیگر جنگنده های اسرائیل و عربستان شانسی در آسمان ایران ندارند

تهران - ایرنا - روزنامه فرامنطقه ای «رأی الیوم» با اشاره به توانمندی ایران در رصد و حمله به هواپیماهای فوق پیشرفته و رادار گریز آمریکایی نوشت که اسرائیل و عربستان بیشترین خسارت را دیدند، چرا که جنگنده های آمریکایی آنها دیگر شانسی در حریم هوایی ایران ندارند.

به نوشته روز چهارشنبه این روزنامه، پس از موفقیت ایران در هفته گذشته در منهدم کردن یک فروند پهپاد «بلک هاوک» و رصد یک فروند هواپیمای «پوسدن ۸» (P-8 Poseidon) آمریکایی که این دو هواپیما جدیدترین هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا محسوب می‌شوند، عربستان و اسرائیل خسارت بزرگی دیده‌اند، چرا که دیگر جنگنده‌های آمریکایی در صورت شروع جنگ علیه تهران برای آنها کارایی نخواهند داشت و قدرت مانوری در حریم هوایی ایران ندارند.

طبق گزارش این روزنامه، ایران موفق شد تا پهپاد بلک هاوک دارای فناوری فوق پیشرفته در زمینه تجسس و مانور و رادار گریز آمریکایی را رصد و منهدم کند و با این موفقیت در واقع تهران دو توانمندی خود اول در زمینه رصد و شناسایی و دوم در زمینه حمله و هدف قرار دادن این هواپیماها را ثابت کرد که نشان می‌دهد این کشور سامانه دفاعی پیشرفته‌ای در اختیار دارد.

اسرائیل همیشه عادت دارد تا در عملیات هوایی از جنگنده های پیشرفته “اف ۱۵” و”اف ۱۶″ استفاده کند و اخیراً جنگنده‌های آمریکایی "اف ۳۵" را در اختیار گرفته و هنوز مورد استفاده قرار نداده است. این رژیم پس از منهدم شدن یک فروند جنگنده "اف ۱۶" در سپتامبر سال ۲۰۱۸ توسط سامانه ضد هوایی سوریه، پس از آن از حریم هوایی بین المللی برای حمله به اهدافی در سوریه استفاده می‌کند و این برای جنگنده‌های اسرائیلی محال است که با طی مسافت طولانی بتوانند به مواضعی در ایران حمله کنند.

از سوی دیگر عربستان نیز دهها جنگنده "اف ۱۵" در اختیار دارد که پس از منهدم شدن بلک هاوک دیگر ریاض نمی‌تواند به این هواپیماها در نیروی هوایی خود برای رویارویی با ایران استفاده کند. سعودی‌ها که در جنگ با حوثی های یمن با مشکل روبرو شده‌اند، چگونه می‌توانند با دولت قدرتمندی همچون ایران مقابله کنند.

بنابر این اسرائیل و عربستان بزرگترین زیان دیدگان از منهدم شدن پهپاد بلک هاوک هستند و اکنون بخصوص اسرائیل مجبور است که روی سلاح جدیدی برای تجهیز نیروی هوایی خود حساب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس