4 کارگزار بانکی در بین 10 کارگزار برتر بورس


آمار عملکرد کارگزاری های فعال بازار سرمایه در خرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد که از 107 کارگزاری فعال، 4 کارگزاری بانکی در میان 10 کارگزاری برتر قرار گرفته‌اند و سهم ویژه‌ای در معاملات داشته‌اند.

به گزارش بنکر (Banker)، بورس اوراق بهادار تهران با انتشار فعالیت های ۱۰۷ کارگزاری بازارسرمایه میزان تاثیرگذاری و مشارکت کارگزاری‌ها در سومین ماه سال جاری را مشخص کرد.

رتبه ۴ کارگزار بانکی

بر اساس این آمار ۴ کارگزاری بانکی «انصار، پاسارگاد، پارسیان و ملی» در پایان خرداد ماه سال ۹۸ در بین ۱۰ کارگزاری برتر بازار سرمایه قرار دارند و به ترتیب رتبه های سوم، چهارم، هفتم و دهم را به خودشان اختصاص داده اند.

۴۱ درصد کل معاملات برای ۱۰ کارگزار

در همین حال جزییات عملکرد ۱۰۷ کارگزاری فعال در بازار اوراق، کالا، انرژی و فرابورس در پایان سومین ماه سال بیش از ۲۶.۷ هزار میلیارد تومان در بورس معامله شد و ۱۰ کارگزار برتر با انجام حدود ۴۱.۶ درصد از کل معاملات، ۱۱.۱ هزار میلیارد تومان را به تنهایی جابجا کردند.

معامله ۷۲ هزار میلیارد تومانی ۱۰۷ کارگزاری

همچنین بر اساس آمارهای موجود بورس تهران در پایان سومین ماه از سال جاری، ۵۷ روز کاری را تجربه کرد و طی آن بیش از ۲۵۸ میلیارد سهم به ارزش بالغ بر ۷۲.۳ هزار میلیارد تومان توسط ۱۰۷ شرکت های کارگزاری معامله شده است.

این آمار درحالی است که طی اردیبهشت ماه بیش از ۱۱۰.۴ میلیارد سهم به ارزش ۲۹.۶ هزار میلیارد تومان در ۲۲ روز کاری معامله شد که در مقایسه با معاملات خرداد با بیش از ۸۳.۱ میلیارد سهم به ارزش ۲۶.۷ هزار میلیارد تومان، حکایت از کاهش ۲۵ و ۱۰ درصدی حجم و ارزش معاملات دارد.

۴۱ درصد معاملات در اختیار ۱۰ کارگزاری

نگاهی به اطلاعات منتشر شده مشخص می کند که ۱۰ کارگزار با سهم ۴۱.۶۳ درصدی بیش از ۱۱.۱ هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده اند تا ۱۵.۶ هزار میلیارد تومان دیگر نصیب ۹۷ کارگزار دیگر شود.

سهم کارگزاری ها از معاملات آنلاین

لازم به ذکر است، بخش معاملات آنلاین، کارگزاری مفید با سهم ۱۱.۹۴ درصدی در معاملات خرداد در بالاترین جایگاه قرار دارد و و کارگزاری آگاه نیز با سهم ۶.۰۴ درصدی در رتبه دوم حضور دارد. در همین حال کارگزاری های «بانک انصار، بانک پاسارگاد و حافظ» هم به ترتیب با سهم ۴.۷۲، ۳.۴۹ و ۳.۴۱ درصدی در رده های سوم، چهارم و پنجم قرار دارند.

به نوشته ایبنا،همچنین در رده های بعدی هم کارگزاری های «فارابی، بانک پارسیان، صبا جهاد، مبین سرمایه و بانک ملی» با انجام ۲.۹۳، ۲.۶۰، ۲.۴۱، ۲.۱۷ و ۱.۹۲ درصدی معاملات بورس قرار گرفتند. این گزارش می افزاید: در انتهای این جدول ۱۰۷ شرکتی هم ۱۰ کارگزاری «پارس نمودگر، ارزش آفرین الوند، شاخص سهام، سهم یار، دنیای نوین، جهان سهم، آبتین استاک، امید سهم، فولاد مپنا و ایران سهم» با سهم صفر تا ۰.۰۸ درصدی ایستاده اند.

جزییات عملکرد کارگزاری ها در خرداد ماه سال ۹۸

4 کارگزار بانکی در بین 10 کارگزار برتر بورس

4 کارگزار بانکی در بین 10 کارگزار برتر بورس

4 کارگزار بانکی در بین 10 کارگزار برتر بورس

4 کارگزار بانکی در بین 10 کارگزار برتر بورس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه