16 نفر خرداد امسال بر اثر تصادف رانندگی در جاده های زنجان کشته شدند


16 نفر خرداد امسال بر اثر تصادف رانندگی در جاده های زنجان کشته شدند

زنجان - ایرنا - جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: 16 نفر خرداد ماه امسال بر اثر وقوع تصادف رانندگی در جاده های این استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کشته که در مقایسه با مدت سال قبل که ۹ نفر بود افزایش نشان می دهد و دقت رانندگان در رعایت هرچه بهتر و بیشتر قوانین و مقررت را می طلبد.

وی اظهار داشت: وقوع تصادف در سطح آزاد راه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز، بیشتر به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان و در جاده ترانزیت نیز سرعت، سبقت و انحراف به چپ است.

عظیمی تصریح کرد: رانندگان باید هنگام احساس خستگی و خواب، اصرار بر ادامه رانندگی نداشته باشند و برای دوری از حوادث احتمالی که درصد آن نیز بالا است پس از استراحتی هرچند کوتاه طی مسیر کنند.

این مسئول اضافه کرد: روز گذشته / چهارم تیر / ‏‬چهار فقره تصادف رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که سه مورد آن برخورد خودروی سواری با موتورسیکلت و یک مورد دیگر نیز واژگونی موتور بود.

عظیمی اظهار داشت: سه مورد از این حوادث رانندگی در مسیر ارتباطی خدابنده و یک مورد دیگر که مربوط به واژگونی موتورسیکلت بود در جاده زنجان - خرمدره بود که بر اثر آن پنج نفر مصدوم و به مراکز درمانی انتقال یافتند.

برابر آمار پزشکی قانونی زنجان طی ۲ ماهه نخست امسال ۳۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های این استان جان باختند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ نفر بود که کاهش ۷.۸۹ درصدی دارد.

در ۱۲ ماه پارسال (۹۷) نیز بیش از ۲۶۰ نفر براثر حوادث رانندگی در سطح جاده های زنجان جان خود را از دست دادند که اغلب این اتفاق ها نیز به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۶۰۸۴/‏۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)