به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه با اشاره به آخرین گزارش های در مورد خروج و مهاجرت گسترده قشر تحصیلکرده رژیم اسرائیل به دیگر کشورهای جهان به واکاوی دلایل تمایل قشر تحصیلکرده به مهاجرت می پردازد.

این برنامه در ادامه نگاهی به سیستم آموزشی در اسرائیل و بحث های پیرامون اصلاح نظامی آموزشی آن خواهد داشت و وضعیت نیروی کار در مراکز مهم اسرائیل از قبیل صنایع، دانشگاه ها، بیمارستان ها و نیروهای شاغل در این مراکز را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

واکاوی دلایل افزایش رشد مهاجرت در میان دانشجویان پزشکی در اسرائیل به سایر کشورها برای اخذ مدارک تحصیلی بالاتر نیز از دیگر موارد مورد بحث در این برنامه به شمار می رود. در این خصوص تمایل بخش زیادی از این افراد به زندگی و اشتغال پس از فارغ التحصیلی در کشورهای مقصد به عنوان بحران جدید برای رژیم در حال فروپاشی صهیونیستی مورد گفت و گو قرار می گیرد.

«داخل اسراییل» به تهیه کننگی حسین الشیماری، چهارشنبه 5 تیر ماه ساعت 20:00 به مدت 25 دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد. زمان تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت 15:00، جمعه ساعت 19:00، دوشنبه ساعت 18:20 و سه شنبه ساعت 21:00 خواهد بود.