افشای حمله هکری به 10 اپراتور تلفن همراه در سراسر جهان


افشای حمله هکری  به 10 اپراتور تلفن همراه در سراسر جهان

هکرها با سرقت متادیتای حداقل دَه اپراتور تلفن همراه در سراسر جهان تلاش کرده‌اند تا به اطلاعات شخصی افراد خاصی دسترسی یابند.

به گزارش مشرق به نقل از تک اسپات، بررسی‌های شرکت امنیتی Cybereason نشان می دهد هکرها شبکه های مخابراتی حداقل دَه اپراتور تلفن همراه در اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا هک کرده اند و از این طریق برای سرقت سوابق تماس‌های حداقل ۲۰ فرد خاص تلاش کرده اند.

این تلاش های هکری به مدت حداقل هفت سال در جریان بوده و داده های مسروقه شامل زمان انجام مکالمات، تاریخ انجام مکالمات و موقعیت مکانی افراد بوده و از این طریق ردگیری افراد مورد نظر توسط هکرها ممکن بوده است.

این عملیات هکری که Softcell نام گرفته، از سوی رسانه های غربی به گروهی موسوم به APT۱۰ نسبت داده شده که اصالت چینی دارند. عملیات یادشده بسیار پیچیده بوده و احتمال حمایت دولتی از آن وجود دارد.

انجام حملات یادشده با سواستفاده از ضعف امنیتی وب سرورهای اپراتورهای تلفن همراه صورت گرفته و هکرها در ادامه به شبکه های داخلی شرکت های مخابراتی دسترسی یافته اند. این فرایند برای افزایش عمق دسترسی در طول هفت سال بارها و بارها تکرار شده است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022