مقام یمنی: حملات پهپادی پاسخ طبیعی به پنج سال تجاوز سعودی هاست


مقام یمنی: حملات پهپادی پاسخ طبیعی به پنج سال تجاوز سعودی هاست

تهران – ایرنا - «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت؛ عملیات پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی برای افزایش تنش نیست بلکه پاسخ طبیعی به پنج سال تجاوز ائتلاف سعودی هاست.

الحوثی سه شنبه شب در مصاحبه با تلویزیون العربی مستقر در لندن افزود: این دشمن است که با استفاده از انواع تسلیحات حتی سلاح های ممنوعه بین المللی تنش ها را افزایش داده است.

وی گفت: ما تنها در برابر تجاوز پنج ساله دشمن به کشور، مقابله می کنیم و در این زمینه همه تلاش مان را به کار خواهیم گرفت.

عضو شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: پیش تر برای توقف عملیات پهپادی و موشکی برقراری آتش بس را ارائه کردیم؛ اما دشمن به حملات خود ادامه داد و برادران ما در نیروهای نظامی به این نتیجه رسیدند که آتش بس فایده ای ندارد و به شیوه های مختلف بازدارندگی بازگشتند.

الحوثی هرگونه حمایت و کمک از سوی ایران را رد کرد و گفت: آن هایی که این شایعه ها را پخش می کنند می دانند که درست نیست.

وی در ادامه خطاب به ائتلاف سعودی گفت: ما آماده توقف هرگونه عملیات نظامی در صورت توقف تجاوز شما هستیم و این بزرگترین دلیل برای اثبات اینکه ما ارتباطی با ایران نداریم است.

این مقام یمنی افزود: اگر شما حمله به ما را متوقف کنید ما نیز حمله به شما را متوقف می کنیم و این معادله باید روشن باشد که اگر ما تسلیم پذیر بودیم در همان سال نخست تجاوز تسلیم می شدیم.

الحوثی در بخش دیگر گفت وگوی خود با تلویزیون العربی گفت: اگر در حل مساله یمن جدی و خواهان صلح بودند، ما نیز آماده بودیم و بارها دست صلح به سوی آنها دراز کردیم و اگر در این زمینه جدیت و اقدام واقعی بینیم، ما نیز آماده هستیم.

ائتلاف عربی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور