پای مارول‌ها به تئاتر باز می‌شود


پای مارول‌ها به تئاتر باز می‌شود

Marvel Entertainment و Samuel French قصد دارند مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های آموزشی برای نوجوانان تولید کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، نیویورک‌تایمز در گزارشی از حضور مارول در تئاتر خبر داده است. در این گزارش آمده، قهرمانان توانای مارول ستاره‌های یک مجموعه جدید از نمایشنامه‌های تک‌پرده‌ای آموزشی می‌شوند که برای مخاطبان دبیرستان طراحی شده است. طبق گفته Marvel Spotlight، نمایشنامه‌ها روی موضوعاتی نظیر مسئولیت، تصور خویشتن و واکنش به تغییر تمرکز دارد. Thor، Squirrel Girl و Ms. Marvel در صدر این نمایشنامه‌ها هستند که برای اخد مجوز پیشنهاد می‌شوند و متونشان برای خرید فروش در دسترس قرار می‌گیرند.

«کماندو: نمایشنامه تور و لوکی» نوشته کریستین بورل، برادران کوبنده - خدایان نوردیک رعدوبرق و بدبختی- را به تصویر می‌کشد که بر سر متأثر کردن پدر و مادر خود با هم رقابت می‌کنند. «دختر سنجابی به مدرسه می‌رود: یک نمایشنامه دختر سنجابی» نوشته کارن زاکاریاس قهرمان زنی دارد که دارای تمام قدرت‌های یک سنجاب و یک دختر است و تلاش می‌کند خود را در یک مدرسه جدید خودش را تغییر دهد. «آینه ارزشمندترین: نمایشنامه خانم مارول» به قلم مسی عاصر، در مورد پذیرش نقایص یک نفر است.

خانم مارول شکل مخفیانه کماله خان، یک دختر مسلمان نوجوان در شهر جرسی است که اغلب با تساهل، والدین سنتی خود، انجام تکالیف و مبارزه برای عدالت، دست‌وپنجه نرم می‌کند. عاصر در ایمیلی نوشته: «هنگامی که کار روی این نمایشنامه را شروع کردم، فقط کمی در مورد کماله خان به عنوان خانم مارول شناخت داشتم. من ایده یک ابرقهرمان را دوست داشتم که یک دختر قهوه‌ای رنگ از پس زمینه مهاجر (مانند خودم) باشد، کسی که می‌خواهد در دنیا خوب کار کند؛ اما همیشه مطمئن نیست که چگونه این کار را انجام دهد. بنابراین او نوعی بی‌دست‌وپا و غیر است و در تصادفات سهیم است؛ اما او هنوز هم پافشاری می‌کند.»

عاصر گفت ریشه‌های کامله‌خان به او کمک می‌کند تا او را به قهرمان تبدیل کند. خانواده پدری او اهالی غنا هستند؛ در حالی که مادرش از یک زمینه سفید‌پوستی و طبقه کارگر می‌آید و در کالیفرنیا بزرگ شده است. عاصر گفته «این بسیار هیجان‌انگیز است که بیشتر و بیشتر از این نوع داستان‌ها در فرهنگ عامه روی صحنه اجرا شوند؛ زیرا وقتی در سن رشد بودم، به سخنی چنین داستانی پیدا می‌شد.»

یکی از چالش های نوشتن خانم مارول مرحله تفکر در مورد چگونگی انتقال قدرت او برای تغییر شکل و کوچک شدن و رشد کردن است. عاصر نوشته «در تولیدات آزمایشی، اجرای چنین طرحی واقعاً سازنده است که گروه‌های مختلف تصمیم به نمایش قدرت فوق‌العاده کامله داشتند. همه چیزها از عروسک‌های سایه‌ای تا دستکش‌های بوکس، کفش‌های دلقکی و روبان یا پارچه‌ای برای بازوها و پاهای بلند. این چیزها سرگرم‌کننده است و امیدوارم فرصتی برای سحر و جادو تئاتر فراهم کند؛ اما آنچه مردم به آن پاسخ می‌دهند سفر کامله به عنوان یک شخصیت در نمایشنامه است.»

Spotlight Marvel مشارکتی بین Marvel Entertainment و Samuel French، ناشر متون نمایشی آمریکایی و بریتانیایی است که سال گذشته توسط Concord Music حاصل شد تا وارد کسب و کار تئاتر شود. نمایشنامه‌هایMarvel Spotlight با تمرکز بر مؤسسات آموزشی آفریده شده است و بر این اساس قیمت مجوز آنها 75 دلار برای هر اجرای تک نمایشنامه‌ای یا یا 125 دلار برای هر اجرا برای دو نمایشنامه یا بیشتر است. نسخه های این نمایشنامه، با پوشش های اریکا هندرسون، برای هر جلد 9،95 دلار در دسترس خواهند بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس