پرداخت بیمه بیکاری به 250 هزار نفر/ راههای خروج از بحران نقدینگی


پرداخت بیمه بیکاری به 250 هزار نفر/ راههای خروج از بحران نقدینگی
سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر بیمه بیکاری می‌گیرند که ۳۵۰ میلیارد تومان هر ماه بدین منظور پرداخت می‌شود.

به گزارش مهر، محمد حسن زدا در مراسم معارفه مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی که عصر امروز برگزار شد با اشاره به اینکه ۴٢ میلیون بیمه شده، امانت در دست شماست گفت: این سازمان ١٢٠ هزار میلیارد تومان بودجه دارد و گردش مالی خوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه درآمدهای این سازمان فقط مربوط به حق بیمه‌های دریافتی است اظهار داشت: ٧٢ هزار پرسنل که ٢٢ هزار نفر در بخش بیمه‌ای و ۵٠ هزار نفر در بخش درمانی در یک هزار واحد بیمه‌ای، ۵۴٠ شعبه، ٣٠٠ کارگزاری و ٢٠٠ شعبه اقماری فعالیت می‌کنند.

زدا با اشاره به اینکه ٨٠ بیمارستان و ٣۵٠ واحد درمانی وابسته به تأمین اجتماعی است افزود: اینها نشان می‌دهد ما در کشور اولین خریدار و دومین تولیدکننده درمان هستیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی دارای پتانسیل بزرگی در بخش شرکت‌های زیرمجموعه و شستا است و پارسال چهار هزار میلیارد تومان سود از شستا دریافت کردیم.

وی گفت: ٣٩ هزار نفر از نیروهای سازمان تأمین اجتماعی بانوان هستند، بخش درمان تأمین اجتماعی از سیستم وزارت بهداشت کمبودی ندارد که در درمان وزارت بهداشت ١٠٠ هزار تخت و در تأمین اجتماعی ١٠ هزار تخت فعال وجود دارد.

زدا با اشاره به اینکه هم اکنون سه میلیون و ٢٠٠ هزار مستمری بگیر و بازنشسته از خدمات این سازمان بهره مند هستند گفت: ماهانه ۶ هزار میلیارد تومان مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: ٢۵٠ هزار نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری هستند که ماهانه ٣۵٠ میلیارد تومان دریافت می‌کنند.

وی گفت :١۴ میلیون بیمه شده داریم که حدود ٢ هزار میلیارد تومان هزینه درمانی و ۵٠٠ میلیارد تومان هزینه جاری سازمان است، البته این سازمان از نظر نقدینگی مشکل دارد اما از نظر مالی دچار مشکل نیستیم و اگر مطالبات از دولت وصول شود، می‌توان سازمان را از بحران نقدینگی نیز نجات داد.

مصطفی سالاری مدیر عامل جدید سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با کمک هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و هیأت امنای این سازمان و پشتیبانی دولت در خدمت جامعه بیمه شده و کارگری باشیم.

وی تاکید کرد: باید به صورت جمعی پیشنهاداتی داشته باشیم و با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ باشیم، تا امکان انجام آن باشد.

وی با بیان اینکه از بدنه تخصصی و کارشناسی و مدیران سازمان و شرکای اجتماعی استفاده می‌کنم، اظهار داشت: بخش اصلاحات پارامتریک باید برنامه ریزی و تبیین شود که با تشریک مساعی شرکای اجتماعی سازمان این موضوع پیگیری می‌شود. همچنین در بحث اصول حسابرسی بیمه‌ای باید منسجم‌تر برنامه ریزی کرد. استقلال مالی و اداری سازمان برای شرکت و بدنه سازمان مهم است و باید قدرتمند تر آنها را دنبال کنیم. این سازمان حق الناس را در دست دارد.

سالاری ادامه داد: تقویت سه جانبه گرایی با خرد جمعی نیاز است و بنا دارم از همه مدیران و کارکنان با تجربه را برای پیشبرد اهداف سازمان استفاده می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن