انگلیس برای نخستین بار از جنگنده های اف 35 علیه داعش استفاده کرد


انگلیس برای نخستین بار از جنگنده های اف 35 علیه داعش استفاده کرد

تهران- ایرنا- وزیر دفاع انگلیس روز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که نیروی هوایی کشورش برای نخستین بار از طریق قبرس از جنگنده های اف 35 علیه داعش استفاده کرده است.

به گزارش روزنامه تلگراف، پنی موردانت گفت: جنگنده های پیشرفته اف ۳۵ انگلیس برای نخستین بار با پرواز بر فراز کشورهای عراق و سوریه در عملیات ضد داعش مشارکت داشته اند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع انگلیس، عملیات ضد داعش توسط ناوگان هوایی این کشور در پایگاه هوایی قبرس که در یک ماه گذشته در حال آموزش هستند، صورت گرفته است.

مقامات ارتش انگلیس همچنین می گویند؛ جنگنده های اف ۳۵ با حضور در کنار جنگنده های تایفون در عملیات مشارکت کرده اند و هیچ سلاح و یا بمبی از طریق آنان شلیک نشده است.

به گفته موردانت، نخستین عملیات ضد داعش توسط جنگنده های اف ۳۵ در ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) و از طریق پایگاه هوایی آکروتیری قبرس صورت گرفته است.

مقامات ارتش بریتانیا می گویند؛ در شش هفته گذشته تا کنون ۱۴ عملیات ضد داعش از طریق جنگنده های رادار گریز انگلیس در قبرس انجام شده است.

انگلیس در زمان حاضر ۱۷ فروند جنگنده پیشرفته اف ۳۵ دارد و علاوه بر آن ۹.۱ میلیارد پوند برای خرید ۴۸ جنگنده دیگر اقدام کرده است.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که در مجموع، خواهان خرید ۱۳۸ جنگنده نظامی است اما به نوع و تایپ این جنگنده ها هیچ اشاره ای نکرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی