توکیو خروج ترامپ از پیمان دفاعی ژاپن با آمریکا را تکذیب کرد


توکیو خروج ترامپ از پیمان دفاعی ژاپن با آمریکا را تکذیب کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی ارشد دولت توکیو روز سه شنبه خبر تصمیم دونالد ترامپ در زمینه خروج از پیمان دفاعی ژاپن با آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش ژاپن تایمز، «یوشیهیده سوگا» با اشاره به اتحاد دیرینه میان توکیو و واشنگتن خبر منتشر شده خروج آمریکا از پیمان دفاعی دو کشور را رد کرد.

سوگا در کنفرانس خبری افزود: گزارش منتشر شده با مواضع دولت دونالد ترامپ مخالف است و ما این خبر را تأیید نمی‌کنیم.

خبرگزاری بلومبرگ پیش از این به نقل از منابع خبری نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیدارهای خصوصی به کابینه خود اعلام کرده که خواهان خروج پیمان دفاعی ۱۹۵۱ آمریکا و ژاپن است.

ترامپ پیمان دفاعی با ژاپن را یک طرفه خوانده و اعلام کرده این پیمان در خصوص آمریکا عادلانه تنظیم نشده است.

بلومبرگ به نقل از سخنان ترامپ می‌نویسد: پیمان دفاعی ژاپن به این دلیل یک طرفه است که بر اساس آن اگر کسی به ژاپن حمله کرد، آمریکا موظف به حمایت از این کشور است اما در طرف مقابل، توکیو هیچ تعهدی برای حضور در جنگ برای حمایت از واشنگتن ندارد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه به این موضوع نوشت: با این حال ترامپ هنوز در این راستا گامی بر نداشته و چنین اقدامی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش از این با نادیده گرفتن به توافق‌های بین‌الملل، سال گذشته از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شده و به دنبال آن تحریم‌های خود علیه ایران را دوباره اعمال کرد.

بسیاری از کشورهای بین‌المللی از جمله متحدان اروپایی آمریکا با این اقدام ترامپ مخالفت کرده و با تشکیل ساز وکارمالی جدید تحت عنوان اینستکس خواستار ادامه مبادلات تجاری خود با ایران شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو