دیپلمات هند: دهلی نمی تواند از خرید اس 400 منصرف شود


دیپلمات هند: دهلی نمی تواند از خرید اس 400 منصرف شود

تهران- ایرنا- به دنبال سفر مایک پمپئو به دهلی نو، یک دیپلمات هندی گفت: دهلی نو نمی تواند از خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه منصرف شود.

به گزارش روزنامه هندوستان تایمز، پیش از مذاکرات راهبردی و مهم میان آمریکا و هند، یک مقام دیپلمات گفت: ما به دنبال آن هستیم تا از آمریکا برای خرید موشک های اس ۴۰۰ روسیه معافیت تحریم دریافت کنیم.

روزنامه هندوستان تایمز در ادامه نوشت، در کنار موضوع خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰، پمپو و مقامات هندی در نشست فردا چهارشنبه درباره موضوعاتی مانند خرید نفت از ایران، ویزای آمریکا برای شهروندان هندی و تروریسم گفت وگو می کنند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه شب برای یک دیدار سه روزه وارد دهلی نو شد.

تارنمای وزارت امور خارجه هند اعلام کرد: این اولین دیدار مقامات بلند پایه دهلی و آمریکا پس از پایان انتخابات سراسری و پیروزی نارندرا مودی نخست وزیر هند است.

پمپئو در این سفر قرار است با نارندرا مودی نخست وزیر و اس جیشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار و گفت و گو کند.

به گفته کارشناسان منطقه، واشنگتن قصد دارد هند را متقاعد کند تا قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ با روسیه را لغو کند.

در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که واشنگتن آماده فروش تجهیزات جنگی مانند سامانه موشکی تاد، پاتریوت و جنگنده‌های اف ۳۵ به هند است. البته شرط آمریکایی‌ها برای دست یابی هند به این تجهیزات و تکنولوژی لغو قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ با روسیه می‌باشد.

سال ۲۰۱۷، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام 'مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم' موسوم به 'کاتسا' امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم‌های واشنگتن شدند. بند ۲۳۱ قانون کاتسا، کشورهایی که دارای قرادادهای مهم با بخش‌های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم‌های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا