خرمشاد: معامله قرن به ماندگارترین مقابله تبدیل خواهد شد


خرمشاد: معامله قرن به ماندگارترین مقابله تبدیل خواهد شد

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی فلسطین را کالای ارائه شده در طرح معامله قرن عنوان کرد که وجه آن از جیب مسلمانان پرداخت می شود و گفت: این معامله به ماندگارترین مقابله در تاریخ تبدیل خواهد شد.

محمدباقر خرمشاد روز سه شنبه در نشست معامله قرن در شورای راهبردی روابط خارجی درباره این طرح اظهار داشت: کالای مورد معامله در طرح معامله قرن، فلسطین است و فروشنده آن عربستان و امارات به نمایندگی خودخوانده از جهان عرب و جهان فلسطین هستند و خریدار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
وی با طرح این پرسش که چه کسی را پول این معامله را می پردازد، گفت: طبق عرف بشری در معامله معمولاً خریدار پول را می پردازد اما در کمال تعجب برای نخستین بار در جهان این فروشنده است که هزینه را می پردازد. یعنی عربستان و امارات پول و مصر و اردن، زمین می دهند و لبنان و بقیه کشورها باید آوارگان را تبعه خود حساب کنند.
وی ادامه داد: در قرن ٢١ معامله ای روی می دهد که خریدار با پول، شرافت، کرامت و زمین اعراب و مسلمان را از آنان گرفته و صاحب همه چیز می شود و این عریان معامله قرن است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در این معرکه و بازار خود فلسطینی ها نسبت به این خرید و فروش راضی نیستند، اظهار داشت: اگر خود فلسطینیان مخالفت کنند، عربستان و امارات چگونه می توانند به این کار تن در دهند.

وی تصریح کرد، این معامله را که فروشندگان وجه معامله را از جیب مسلمانان می پردازند باید به مقابله قرن تبدیل کرد و این ماندگارترین مقابله قرن باید تبدیل شود.
وی افزود: باید بقدری یکپارچه بایستند و منسجم باشند که به مقابله ای تبدیل شود که تا کنون نظیر این مقابله را ندیده باشیم.
خرمشاد درباره مسبوق به سابقه بودن اقدام عربستان و امارات، گفت: باید دید چگونه امروز جرات کردند سرزمین فلسطین را به حراج بگذارند و چه کسی باعث شد، ظاهراً زمانی شروع شد که عربستان و امارات سرمست از دلارهای نفتی هوس توطئه در کشورهای اسلامی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه این دو کشور خود هیچ اعتباری ندارند، ادامه داد: آنها نه تنها خود اعتباری برای انجام این کار نداشتند، بلکه از اعتبار مهمترین گروه هایی که در جهان عرب نفوذ داشتند استفاده کردند.
خرمشاد اخوان المسلمین را تجسم اسلام سیاسی در کشورهای عربی خواند و خاطرنشان کرد: این دو کشور در یک تزویر و ریاکاری از بلیت اخوانی ها استفاده کردند درحالیکه خودشان اخوان و اسلام سیاسی را باور نداشتند. امارات بن زاید به عربستان بن سلمان، خط می دهد تا زمینه سرکوب همه جانبه اسلام سیاسی فراهم و این رادیکالیسم موجب پس زدن اسلام سیاسی و رفتن به سوی سکولاریسم شود.
وی ازامه داد: طرح این بود هر جا کشوری رادیکالیسم را ترویج می دهد مردم دیگر به اسلام سیاسی رای نمی دهد و سمت سکولاریسم بروند. بنابراین باید اسلام سیاسی را افراطی کرد به طوری که وقتی اسم اسلام سیاسی بیاید ذهن مردم به سوی خون ریزی جنگ و کشتار برود و از اسلام سیاسی منزجر شوند.

خرمشاد خاطرنشان کرد، اعترافات کلینتون و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری مینی بر هزینه ٧ هزار میلیارد دلاری برای سست کردن پایه های اسلام سیاسی و تضمین امنیت اسراییل و غرب در منطقه هم همین موضوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟