کاهش سن اعتیاد گسترش آسیبها را به دنبال داشته است


کاهش سن اعتیاد گسترش آسیبها را به دنبال داشته است

گناباد-ایرنا- فرماندار بجستان گفت: کاهش سن اعتیاد و افزایش ورود و استعمال مواد مخدر صنعتی آسیبهای این بخش را گسترش داده است.

حسین ابراهیمی کردیانی روز سه شنبه در همایش توانمند سازی خانواده‌ها برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر که به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد افزود: اعتیاد نتنها جنبه شخصی ندارد بلکه ضربه مهلکی بر پیکر اجتماع وارد می‌کند و معضلات و آسیب‌های آن دامن اجتماع را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: آسیب‌های اعتیاد به مواد مخدر کل خانواده فرد معتاد را تحت تأثیر منفی خود قرار می‌دهد و باید این آسیب‌ها در جامعه و برای مردم به خصوص نسل جوانان و نوجوان تبیین شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت رو به گسترده آسیب‌های اجتماعی و به خصوص اعتیاد به مواد مخدر، خانواده‌ها و والدین به عنوان مبنای شکل گیری اجتماع نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری در بستر سازی پیشگیری از اعتیاد دارند و دستگاه‌های فرهنگی و مسئول در حوزه پیشگیری باید با تعامل اثر بخش با سایر بخشها و از جمله تشکلهای غیر دولتی و گروههای فعال اجتماعی بیشتر به وظیفه خود عمل کنند.

وی گفت: خانواده‌ها و والدین باید با حساسیت بیشتر بر تربیت فرزندان و نظارت بر ارتباط آنها با دوستان و با پیشگیرهای اولیه جلوی مخاطرات آسیب اعتیاد را از سنین نوجوانی بگیرند و به نقش خود عمل کنند تا آسیب‌های جبران ناپذیر اعتیاد، کل خانواده را با مشکلات و آسیب‌های متعدد مواجه نکند.

دوم لغایت هشتم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر و پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام گذاری شده است.

شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

۲۰۹۵/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد