اجرای طرح ملی کنترل فشار خون بر تمامی جامعه هدف لاهیجان


اجرای طرح ملی کنترل فشار خون بر تمامی جامعه هدف لاهیجان

لاهیجان - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان لاهیجان گفت: طرح ملی کنترل فشار خون بر روی صددرصد جمعیت هدف شهرستان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا زری رضایی خلیق عصر سه شنبه در نشستی با اصحاب رسانه در ارتباط با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان لاهیجان اظهارداشت: این طرح تاکنون با همت همکاران شبکه بهداشت و سایر ادارات جمعیت هدف تعیین شده شهری و روستایی صددرصد اجرا شده است.

وی افزود :۱۰۸ هزار و ۹۴۰ نفر جمعیت بالای ۳۰ سال معادل ۵۰ درصد جمعیت لاهیجان به عنوان جمعیت هدف و یا حد مورد انتظار در برنامه بسیج ملی تعیین شده بود که تاکنون فشار خون ۵۴ هزار نفر که معادل ۱۰۰ درصد حد مورد انتظار است، گرفته شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی بالای ۳۰ سال لاهیجان ۴۴ هزارو ۷۶۸ نفر و جمعیت شهری بالای ۳۰ سال این شهرستان نیز ۶۴ هزار نفر تعیین شده که امیدواریم با همت و همکاری همکاران شبکه بهداشت و درمان لاهیجان و با اجرای کامل آن تا ۱۵ تیرماه گام مهمی در راستای سلامت همنوعان و همشهریان خود برداریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ خانه بهداشت، ۱۶ جامعه خدمات سلامت، چهار بیمارستان و یک مرکز دیالیز غربالگری سرطان و ادارات مختلف نقش مهمی در اجرای این طرح داشته اند گفت: هشت ایستگاه ثابت، دو ایستگاه سیار، چادرهای هلال احمر در سطح شهرستان، زندان لاهیجان، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، تأمین اجتماعی و تعدادی از مطلب‌ها و داروخانه‌ها و مراقبین سلامت، بهورزان و همکاران مرکز بهداشت اجرای این طرح را برعهده داشته اند.

رضایی یادآو: شد فاز اول این طرح اطلاع رسانی و نظارت برنامه‌ها بود که از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ خرداد سال جاری ادامه یافت و فاز دوم و اجرایی آن هم از ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر ماه جاری با اهتمام مرکز بهداشت، رسانه‌ها درحال انجام است و تاکنون نیز به نحو احسن اجرا شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان لاهیجان ضمن تاکید بر حذف نمک از سفره غذایی خانواده‌ها اظهار داشت: در بیماری‌های غیرواگیر سبک زندگی بسیار مهم است که در فشارخون نیز نقش وراثت، شیوه زندگی و تغذیه بسیار نقش دارد و حدود ۸۰ درصد مرگ و میرها به دلیل بیماری‌های غیرواگیر اتفاق می‌افتد.

شهرستان لاهیجان با ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان قرار دارد.

۶۰۲۹/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین