سمینار بین المللی «اقدامات قهری یک‌جانبه» به ابتکار ایران در وین برگزار می‌شود


سمینار بین المللی «اقدامات قهری یک‌جانبه» به ابتکار ایران در وین برگزار می‌شود

لندن – ایرنا – سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین اعلام کرد که سمینار بین‌المللی «اقدامات قهری یک‌جانبه و تأثیرات آن» به همت ایران و نمایندگی‌های کوبا و ونزوئلا و با مشارکت نمایندگی‌های دائمی روسیه، چین و سوریه پنج‌شنبه آینده در هتل کوبورگ وین برگزار می‌شود.

به گفته کاظم غریب آبادی، در این سمینار دیپلمات‌ها، کارشناسان سازمان‌های بین‌المللی، پژوهشگران و اصحاب رسانه حضور خواهند داشت.

وی افزود: این سمینار با سخنان وزیر امور خارجه ونزوئلا و ادریس جزایری، گزارشگر ویژه اقدامات قهری یک‌جانبه شورای حقوق بشر سازمان ملل آغاز می شود و ۲ میزگرد با حضور ۵ نفر از شخصیت‌های مطرح بین‌المللی در این زمینه، بر موضوعاتی از قبیل تحریم‌های یک‌جانبه و حقوق بین‌الملل، تأثیرات تحریم‌های یک‌جانبه ازلحاظ حقوق بشر، تحریم‌های یک‌جانبه و مسئولیت کشورها تحت حقوق بین‌المللی کیفری، و نقش رسانه‌ها در تحریم‌های یک‌جانبه و مسئولیت آن‌ها، برگزار خواهد شد.

این سمینار یک روزه، پس از جمع‌بندی توسط مدیر جلسه، با صدور بیانیه مشترکی از سوی سه کشور در محکومیت اقدامات قهری یک‌جانبه، خاتمه خواهد یافت.

غریب آبادی، ایجاد فضای مناسب برای تبادل نظرات در میان جوامع دیپلماتیک، کارشناسان آکادمیک و جامعه مدنی در زمینهٔ تأثیرات غیرقانونی مختلف تحریم‌های یک‌جانبه را از جمله اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.

همچنین ادبیات سازی در سطح بین‌المللی در خصوص تحریم‌های یک‌جانبه و مغایرت آن‌ها با حقوق بین‌الملل، تبادل تجربیات در رابطه با تحریم‌های یک‌جانبه در عصر معاصر و آموزه‌های گذشته و ارتقای آگاهی در زمینهٔ تأثیرات منفی تحریم‌های یک‌جانبه بویژه علیه کوبا، ایران ونزوئلا از دیگر اهداف این سمینار عنوان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد