نشست بین المللی «اقدامات قهری یکجانبه و تأثیرات آن» در وین


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما (#bottom) ازوین، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در وین از برگزاری نشست بین المللی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما ازوین، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در وین از برگزاری نشست بین المللی «اقدامات قهری یکجانبه و تأثیرات آن» خبر داد.
کاظم غریب آبادی گفت: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران به همراه نمایندگی های کوبا و ونزوئلا در وین و با مشارکت نمایندگی های دائمی روسیه، چین و سوریه، این نشست را روز پنج شنبه با حضور دیپلمات ها، کارشناسان سازمان های بین المللی، پژوهشگران، و اصحاب رسانه در هتل کوبورگ وین برگزار می کنند.
وی افزود: این نشست با سخنان وزیر امور خارجه ونزوئلا و ادریس جزایری، گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه شورای حقوق بشر سازمان ملل، آغاز به کار خواهد کرد.
غریب آبادی افزود:‌ در ادامه این نشست، دو میزگرد با حضور ۵ نفر از شخصیت های مطرح بین المللی در این زمینه و موضوعاتی از قبیل تحریم های یکجانبه و حقوق بین الملل، تأثیرات تحریم های یکجانبه از لحاظ حقوق بشر، تحریم های یکجانبه و مسئولیت کشورها تحت حقوق بین المللی کیفری، و نقش رسانه ها در تحریم های یکجانبه و مسئولیت آنها، متمرکز خواهد شد.
سفیر کشورمان گفت: قرار است این نشست پس از جمع بندی توسط مدیر جلسه، با صدور بیانیه مشترکی از سوی سه کشور در محکومیت اقدامات قهری یکجانبه، پایان یابد.
غریب آبادی گفت: ایجاد فضای مناسب برای تبادل نظر در میان جوامع دیپلماتیک، کارشناسان آکادمیک و جامعه مدنی در زمینه تأثیرات غیرقانونی مختلف تحریمهای یکجانبه؛ ادبیات سازی در سطح بین المللی درخصوص تحریم های یکجانبه و مغایرت آنها با حقوق بین الملل، تبادل تجربیات در رابطه با تحریمهای یکجانبه در عصر معاصر و آموزه های گذشته؛ و نیز ارتقای آگاهی در زمینه تأثیرات منفی تحریمهای یکجانبه بویژه علیه کوبا، ایران ونزوئلا از دیگر اهداف مهم برگزاری این نشست است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟