کتاب برای نوزادان، فواید


کتاب برای نوزادان، فواید

طبق تحقیقات علاقه به خواندن کتاب از همان سال های اولیه شکل می گیرد و یکی از موثرترین فعالیت ها خواندن کتاب برای نوزادان و کودکان زیر دو سال است.

طبق تحقیقات علاقه به خواندن کتاب از همان سال های اولیه شکل می گیرد و یکی از موثرترین فعالیت ها خواندن کتاب برای نوزادان و کودکان زیر دو سال است. بدین ترتیب آنها در آینده متفکر و باهوش تر خواهند بود و کتاب خواندن بخشی از فعالیت روزمره آنها را تشکیل می دهد. با توجه به اهمیت کتاب خواندن به تاثیر و فواید آن بر روی نوزادان اشاره می کنیم:
۱. کتاب خواندن فعالیتی است که مادر و کودک با هم در تماس هستند و در واقع یکی از مهمترین مسائل در یک سال اول ایجاد امنیت برای نوزاد از طریق مادر است. این فعالیت منجر به آرامش کودک از طریق بغل کردن و شنیدن صدای مادر به دست می آید.
۲. می توان گفت که نوزادان کلمات را متوجه نمی شوند، اما به تن، لحن و صدا عادت می کنند و همین امر باعث تشدید علاقه آنها به کتاب خواندن در آینده می شود.
۳. خواندن کتاب برای نوزاد نقش موثری را در رشد مغز او ایفا کرده و طبق تحقیقات در آینده مسائل پیچیده مانند ریاضی را راحت تر حل می کنند و یادگیری زبان برای آنها نسبت به همسن و سالانشان آسانتر خواهد بود.
۴. کتاب خواندن برای نوزادان باعث افزایش تمرکز آنها نسبت به اطرافشان می شود.
۵. طی فرایند کتاب خوانی به وسیله تغییر لحن و کلمات، نوزادان با احساسات مختلف آشنا خواهند شد.
۶. بین ۱ تا ۳ ماهگی نوزاد از طریق چشمهایش همه چیز را درک می کند، بهتر است همراه با کتاب خواندن اشکال با فرم های مختلف را به او نشان بدهی.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش