اصناف قم ظرفیت خوبی برای حفظ اشتغال و توزیع کالا و خدمات دارند


اصناف قم ظرفیت خوبی برای حفظ اشتغال و توزیع کالا و خدمات دارند

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: مجموعه اصناف قم متشکل از 35 هزار واحد صنفی با 85 هزار تن اشتغال از ظرفیت خوبی برای حفظ میزان اشتغال و همچنین توزیع کالاها و خدمات در بین مردم برخوردار می باشند.

بهرام سرمست عصر سه شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی اصناف در سالن اجتماعات مجتمع اداری اصناف قم اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مایحتاج عمومی استان توسط تشکل‌های صنفی توزیع می‌شود، و اصناف در کمک و همراهی دولت نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه در نظام اقتصادی کشور سهم تولید، توزیع و مصرف به درستی تعدیل و تنظیم نشده است آن را برای اقتصاد یک آفت توصیف کرد و افزود: جامعه ما بیش از آنکه تولید کننده باشد مصرف کننده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان رونق تولید گفت: سهم تولید باید فراتر از شرایط فعلی باشد.
وی بیان داشت: اگر همین تولید بخواهد بین مردم عادلانه توزیع شود، نقش اصناف بیشتر چشمگیر خواهد شد.
استاندار قم همچنین با اشاره به پشت سرگذاشتن موفقیت آمیز تلاطم‌ها و تشنجات بوجود آمده در بازار تحت تأثیر تحریم‌های دشمن، از اصناف برای سپری کردن این فضا تشکر کرد و افزود: قم به لحاظ توزیع اقلام اساسی شاهد کمترین تنش، تلاطم و کمبود بود.
وی تصریح کرد: دولت و اصناف از سویی در تأمین امنیت غذایی، اقتصادی و روانی جامعه و از طرفی در توزیع و حتی ایجاد اشتغال نقش مشترکی را ایفا می‌کنند.
سرمست با اذعان به اینکه امروز افراد جویای کار تمایل به پشت میز نشینی دارند و نظام اداری و اجرایی کشور نیز امکان پاسخگویی به تقاضای آنها را ندارد، گفت: در چهارچوب اقتصاد مقاومتی احیای روش‌های سنتی کسب و کار از جمله شیوه استاد شاگردی می‌تواند زمینه اشتغال خوبی را فراهم کند.
وی ادامه داد: در گذشته اصناف و کارآفرینان یک شخص را به عنوان شاگرد به کار می‌گرفتند، و فارغ از مسائل عاطفی از این طریق مهارت‌ها، ممارست‌ها و شیوه‌های کسب و کار را به آن منتقل می‌کردند، از این رو در شرایط حاضر نیز به کارگیری این شیوه در حل مشکل بیکاری تأثیر زیادی دارد.
اول تیرماه به عنوان روز ملی اصناف نامگذاری شده است.
در این آئین ۱۰ تن از اصناف و بازاریان برتر قم‬ تجلیل شدند.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی