خداحافظی پلی استیشن 5 با صفحه بارگذاری!


رسانه کلیک – پتنت جدید شرکت سونی گویای این موضوع است که زمان بارگذاری بازی ها در کنسول پلی استیشن 5 به لطف استفاده از هارد دیسک SSD به صفر می رسد. زمان زیادی به پایان چرخه عمر کنسول های نسل هشتم باقی نمانده و شرکت مایکروسافت و سونی با وجود اینکه به طور کامل […] نوشته خداحافظی پلی استیشن 5 با صفحه بارگذاری! اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

رسانه کلیک – پتنت جدید شرکت سونی گویای این موضوع است که زمان بارگذاری بازی ها در کنسول پلی استیشن 5 به لطف استفاده از هارد دیسک SSD به صفر می رسد.

زمان زیادی به پایان چرخه عمر کنسول های نسل هشتم باقی نمانده و شرکت مایکروسافت و سونی با وجود اینکه به طور کامل از کنسول های بعدی خود رونمایی نکردند، لیکن اطلاعات اندکی در خصوص برخی قابلیت های این دو دستگاه منتشر شده که تا حدودی بازیکنان را با یک سری ویژگی های مهم ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 آشنا کرده است.

یکی از مهم ترین شاخصه های کنسول های نسل نهم، استفاده از هارد دیسک های SSD به جای هارد دیسک های معمول HDD است که بر این اساس، بدیهی است که سرعت اجرای بازی ها به طور چشمگیری افزایش یابد و چه بسا زمان بارگذاری عناوین ویدیویی به حداقل ممکن برسد. با این حال، ظاهرا شرکت سونی به کاهش زمان بارگذاری بازی ها بسنده نکرده و با جدیت تمام، به دنبال حذف کلی صفحه بارگذاری بازی ها در کنسول پلی استیشن 5 است.

به بیان دقیق تر، این شرکت ژاپنی چندی پیش پتنت جدیدی در رابطه با صفحه بارگذاری بازی ها به ثبت رسانده که به حذف صفحه بارگذاری بازی ها در کنسول نسل نهم پلی استیشن اشاره می کند. طبق توضیحات این پتنت، گویا سیستم جدید سونی ابتدا نقشه بازی را به چند بخش مختلف تقسیم کرده و سپس موقعیت کاربر را به طور لحظه ای دنبال می کند. حال با توجه به موقعیت کاربر، دستگاه اطلاعات مربوط به آن محیطی که کاربر در آن حضور دارد را در پس زمینه بارگذاری می کند. جالب تر اینکه اگر بازیکن از مرز یک نقشه عبور کند، سیستم به طور خودکار محیط بعدی را به سرعت در پس زمینه نیز بارگذاری کرده که بدین ترتیب، می توان گفت زمان بارگذاری در طول تمامی بخش های یک بازی در کنسول پلی استیشن 5 به صفر می رسد.

خداحافظی پلی استیشن 5 با صفحه بارگذاری!

شرکت سونی پتنت جدید خود را اینگونه توضیح می دهد:

ابتدا یک مرز مشخص برای بارگذاری محیط بازی در نظر گرفته می شود [نقشه بازی به چند بخش تقسیم می شود]. سپس موقعیت کاربر در این نقشه به طور کامل مورد بررسی قرار می گیرد. حال، چنانچه بازیکن از مرز بارگذاری عبور کند [از یک بخش نقشه به بخش دیگر وارد شود]، به منظور جلوگیری از بروز وقفه در گیم پلی، سیستم به سرعت دستور العمل های مربوط به محیط بعدی را در حافظه بارگذاری خواهد کرد. بدین ترتیب، بازی به طور روان و بدون وقفه اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ با توجه به عرضه کنسول ایکس باکس اسکارلت در تعطیلات سال 2020، انتظار می رود کنسول پلی استیشن 5 نیز در اواخر سال آینده میلادی راهی بازار شود.

Source: GamingBolt

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...