میدانگاه هفت تیر آغازی بر نمایش تغییر رویکرد شهرداری در بازگرداندن فضای شهری به مردم است


معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران دسترسی آسان به میدان هفت‌تیر از مسیر مترو و خیابان‌های منتهی به آن را موجب استقبال مردم از میدان گاه هفت تیر می‌داند.

میدانگاه هفت تیر آغازی بر نمایش تغییر رویکرد شهرداری در بازگرداندن فضای شهری به مردم استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، در مراسم رو نمایی از پلازا (میدان‌گاه) شهدای ۷ تیر اظهار کرد: میدانگاه هفت تیر آغازی بر نمایش تغییر رویکرد شهرداری در بازگرداندن فضای شهری به مردم است.

معاون معماری و شهر سازی شهرداری تهران افزود: موقعیت قرار گرفتن میدان هفت‌تیر موقعیتی بی‌بدیل است و آن هم به خاطر دسترسی افراد پیاده با مترو و دسترسی افراد سواره از بزرگراه مدرس، بلوار کشاورز و خیابان کریم خان زند است.

گلپایگانی ادامه داد: در میدان گاه هفت تیر امکانی به وجود آمده است تا مردم در کنار یکدیگر قرار بگیرند و پیوند‌های بین آن‌ها عمیق شود.

وی افزود: میدان هفت تیر به عنوان آغاز و مبدا پیاده روی اربعین به سمت حرم عبدالعظیم حسنی است.

معاون معماری و شهر سازی شهرداری تهران افزود: نقش ایستگاه مترو و فعالیت بی‌بدیل مردم پیرامون این میدان موجب شد تا فضایی به مساحت سه و نیم هکتار را در این میدان داشته باشیم که ۳۳۰۰ متر آن را فضای سبز در بر گرفته است.

گلپایگانی ادامه داد: در سازمان فضای سبز شهرداری تهران میدان هفت تیر به عنوان پیوند تهران و شمیرانات شناخته می‌شود که این پیوند از میدان هفت تیر آغاز می‌شود.

وی افزود: برای انجام این پروژه مهم تمام نهاد‌ها و مدیران شهری فعالیت مثبت داشتند که شورای شهر تهران نیز جزو یکی از ارگان‌ها برای این بود که میدانگاه هفت تیر به عنوان شروع واگذاری پیاده راه و میدانگاه‌ها به مردم باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد