میدان امام خمینی (ره) به میدانگاه تبدیل می‌شود


میدان امام خمینی (ره) به میدانگاه تبدیل می‌شود

شهردار تهران گفت: در نظر داریم میدان امام خمینی(ره) که جزء یکی از خیابان‌های قدیمی تهران است را به میدانگاه تبدیل کنیم.

میدان امام خمینی (ره) به میدانگاه تبدیل می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم رو نمایی از پلازا (میدان‌گاه) شهدای ۷ تیر اظهار کرد: مراسمی که امشب شاهد آن هستیم جزء وظایف مدیریت شهری است که باید فضا‌های شهری را به مردم بازمی‌گرداندیم.

شهردار تهران افزود: اتفاقی که پیشتر در این میدان شاهد بودیم این بود که کارگاه تولید بتن در این میدان مشغول به فعالیت بود و اصلا این موارد مورد پذیرش ما نیست که حتی برای مترو نیز در این مکان تولید بتن انجام شود، زیرا در کنار کاهش فضای عمومی موجب الودگی هوا می‌شد.

حناچی گفت: این میدان را با عنوان میدانگاه افتتاح کردیم و سعی می‌کنیم آن را به دیگر مناطق پایتخت نیز تسری دهیم.

وی افزود: هیچ پیمانکاری بدش نمی‌آید که فضای رها شده را بگیرد و پیشتر ما شاهد بودیم که این فضا‌ها را اجاره می‌دادند و این برای ما قابل قبول نیست.

شهردار تهران افزود: در خصوص کارگاه‌ها نیز شاهد هستیم بسیاری از ساختمان‌ها که کار ساختمانی انجام می‌دهم پیاده راه را می‌بندند تا مردم مجبور شوند از خیابان عبور کنند که این اتفاق باعث رخ دادن حوادثی برای عابران پیاده می‌شود و همکاران من در معماری و شهرسازی موظف شدند که با این نوع اقدام‌ها برخورد لازم را انجام دهند.

حناچی گفت: وظیفه همکاران ما این است که اگر بخشنامه‌ای در این زمینه در حوزه معماری شهرسازی وجود دارد آن را اصلاح کنند.

وی افزود: میدانگاه و پیاده راه جزء میراث پایتخت است و ما سعی می‌کنیم این میراث را برای مردم حفظ کنیم و تا آنجایی که امکان دارد این ثروت را گسترش دهیم.

شهردار تهران افزود: پروژه میدانگاه هفت تیر امروز افتتاح می‌شود، اما تلاش ما باید این باشد که کیفیت‌ها را روز به روز افزایش دهیم.

حناچی گفت: در بخش توسعه فضای شهری ما خلاء‌های مدیریتی بسیاری داریم، اما تلاش می‌کنیم تمام آن را برطرف کنیم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ما برای احداث میدان گا‌ها میدان امام خمینی رحمة الله است که جزء یکی از خیابان‌های قدیمی تهران است که عمر ان مربوط به زمان قاجار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی