به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی یوسفی جمارانی در همایش پیشگیری از اعتیاد در فیروزکوه اظهار داشت: از اعتیاد به عنوان یکی از پدیده های شوم قرن اخیر می توان یاد کرد که متاسفانه لطمات بزرگی را به جوامع بشری زده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: نیروی انتظامی بعنوان یکی از ارکان اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه پیشتاز بوده است و شهدای زیادی هم تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است و بی شک خونشان پایمال نخواهد شد.

وی گفت: مقابله با سودجویان و کسانی که در امر توزیع و تهیه و جابه جایی مواد مخدر اقدام می کنند ضروری بوده و با همت دستگاه های امنیتی، انتظامی، بسیج و سپاه تا حد قابل توجهی کنترل شده است.

جمارانی گفت: اعتیاد به عنوان یک پدیده اجتماعی نیازمند عزم و اراده جمعی و درک مشترک جامعه از این پدیده مذموم است.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه پیشگیری، ایجاد باور جمعی است یعنی مصرف کنندگان متوجه شوند که اعتیاد هیچ سودی ندارد.

وی با اشاره به تغییر نوع مصرف مواد مخدر در میان معتادین و کاهش سن مصرف مواد مخدر در جامعه گفت: امروز نحوه پیشگیری و فرهنگ سازی دچار آسیب است که باید در این زمینه اطلاع رسانی قوی تر و باور پذیرتری به منظور تاثیرگذاری در جامعه و آگاه سازی افراد معتاد انجام شود.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه اعتیاد با حضور خانواده ها را یک امر ضروری دانست و افزود: هنوز جامعه به این باور نرسیده که اعتیاد یک بیماری است و قطعا نوع مواجهه دفعی در جامعه، یک خصومت و خشونتی را در فرد معتاد تقویت می کند، و باید تلاش کرد تا با یک درک مشترک از مسأله مواد مخدر و اعتیاد به سمت درمان این بیماری گام برداریم.

یوسفی جمارانی راه حل قطعی این پدیده شوم را دستیابی به یک اجماع ملی دانست و افزود: بازنگری در قوانین و مقررات هم می تواند در کاهش معضلات این آسیب اجتماعی موثر واقع شود.

وی گفت: درصد اعتیاد در شهرستان فیروزکوه بسیار کمتر از سایر شهرستان ها می باشد که نشان دهنده اقدامات مناسب ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان است.

وی افزود: این موضوع باید تداوم پیدا کند تا فیروزکوه تبدیل به یک الگوی موفق برای سایر نقاط کشور شود.