ایران خودرو و سایپا تا پایان سال 99 به بخش خصوصی واگذار خواهند شد


ایران خودرو و سایپا تا پایان سال 99 به بخش خصوصی واگذار خواهند شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واگذاری خودروسازان داخلی به بخش خصوصی گفت دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا تا پایان سال 99 به بخش خصوصی واگذار خواهند شد. مدتی قبل سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد طبق مصوبه‌ای که توسط کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد، مقرر گردید تا سهامی... نوشته ایران خودرو و سایپا تا پایان سال 99 به بخش...

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واگذاری خودروسازان داخلی به بخش خصوصی گفت دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا تا پایان سال 99 به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

مدتی قبل سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد طبق مصوبه‌ای که توسط کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد، مقرر گردید تا سهامی که در شرکت‌های خودروسازی و چند شرکت دیگر به دولت تعلق دارد به طور کامل واگذار شود. وی افزود این پیشنهاد توسط هیئت‌وزیران به تصویب نهایی رسید و بر اساس آن حدود 14 درصد از سهام دولت در ایران خودرو و 17 درصد از سهام دولت در سایپا به بخش‌های خصوصی واگذار خواهد شد. در واقع دولت از شمول سهام‌داران دو خودروساز بزرگ کشور خارج شده و صنعت خودروسازی کشور یک تحول بزرگ را تجربه خواهد کرد.

زمان واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واگذاری خودروسازان داخلی به بخش خصوصی عنوان کرد طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا حداکثر تا پایان سال 99 به بخش خصوصی واقعی واگذار خواهند شد. وی تاکید کرد البته در حال حاضر واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه این دو خودروساز شروع شده است و قصد داریم با ارائه محصولات جدید و اصلاح ساختار مجددا آنها را به شرکت‌های چابک و فعال در حوزه صنعت خودرو تبدیل کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا