نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گامی برای رونق تولید است


نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گامی برای رونق تولید است

ایرنا نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در تبریز گامی مثبت و مفید در راستای تحقق رونق تولید در این حوزه های مهم اقتصادی و هنری است.

مرتضی آبدار افزود: با توجه به لزوم توسعه و ترویج صنایع دستی در رشته‌های مختلف و تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه و کشور، برگزاری نمایشگاه‌ها بستری مناسب برای تحقق اهداف تبیین شده در این راستا است.

وی اظهار داشت: بر همین مبنا نمایشگاه صنایع دستی تبریز با فراهم سازی امکانات گسترده‌تر و همچنین نخستین نمایشگاه گردشگری در راستای معرفی استان و تعریف تورهای ورودی به منطقه برگزار خواهد شد.

آبدار با بیان اینکه تبریز طی سه سال اخیر به طور پیاپی میزبان هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور بوده است، ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی تبریز به عنوان یکی از نمایشگاه‌های ممتاز کشوری در سال‌های اخیر میزبان هنرمندان سراسر کشور بوده به طوری که همه ساله هنرمندان بیشتری جهت شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی می‌کنند.

وی برگزاری همزمان نمایشگاه گردشگری با صنایع دستی را عاملی مهم در معرفی استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر تبریز طی سه سال اخیر به یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران تبدیل شده است، این نمایشگاه می‌تواند بسترهای مهمی برای توسعه این صنعت در استان فراهم کند.

به گزارش ایرنا، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران - تبریز و اولین نمایشگاه گردشگری آذربایجان شرقی طی روزهای ۱۱ تا ۱۵ تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

نمایشگاه صنایع دستی با ۲۱۰ غرفه از هنر دست هنرمندان سراسر کشور و نمایشگاه گردشگری با ۵۰ غرفه از دفاتر، انجمن‌ها، هتل‌ها و ادارات کل ۱۲ استان کشور از ساعت ۱۶ تا ۲۲ آماده پذیرایی از گردشگران و مردم علاقمند خواهد بود.

46

کد خبر 1273761

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!