تداوم پشتیبانی مایکروسافت و اینتل از لپ‌تاپ‌های هواوی


تداوم پشتیبانی مایکروسافت و اینتل از لپ‌تاپ‌های هواوی

درحالی‌که دارندگان گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های هواوی نگران به‌روزرسانی و پشتیبانی تجهیزات خود هستند، مایکروسافت و اینتل به این نگرانی پاسخ داده‌اند.

درحالی‌که تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده روبه افزایش است، کاربران رایانه‌های شخصی هواوی نگران دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هستند. در میان پرسش‌های مطرح‌شده در بخش پرسش‌پاسخ وب‌سایت هواوی این غول فناوری چینی خیال کاربران را بابت یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های آن‌ها راحت کرده و تأکید کرده که به پشتیبانی محصولاتش ادامه خواهد داد.

تمام محصولات هواوی از جمله موبایل ها، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی، وصله‌های امنیتی، به‌روزرسانی‌های اندروید و مایکروسافت را دریافت خواهند کرد. هواوی تأکید کرده است به پشتیبانی رایانه‌های شخصی، هم‌چنان ادامه خواهد داد.

باتوجه‌به قرار گرفتن نام هواوی در فهرست شرکت‌های مورد تحریم وزارت بازرگانی ایالات متحده، آینده‌ی تجارت گوشی و رایانه‌های شخصی این غول فناوری در هاله ای از ابهام قرار خواهد داشت؛ مگر در شرایطی که اجازه همکاری با این شرکت چینی را از وزارت بازرگانی دریافت کرده باشند.

مایکروسافت و اینتل نیز در خبری تأکید کرده‌اند که به پشتیبانی و ارائه به‌روزرسانی برای دستگاه‌های هواوی، که به ویندوز ۱۰ و تراشه‌های اینتل مجهز هستند، ادامه خواهند داد. در بیانیه‌ای که مایکروسافت به Pcworld ارائه کرده، اعلام شده: «بعداز ارزیابی‌های ما از تصمیم وزارت بازرگانی ایالات متحده در مورد هواوی به این نتیجه رسیدیم که به ارائه به‌روزرسانی ویندوز برای دستگاه‌های هواوی ادامه خواهیم داد. ما متعهد به ارائه بهترین تجربه کاربری برای کاربران ویندوز هستیم.»

اگرچه اینتل بیانیه رسمی صادر نکرده است، اما این شرکت ساخت تراشه‌ نیز اعلام کرده به ارائه به‌روزرسانی و درایور تراشه‌های خود در محصولات هواوی ادامه خواهد داد. این خبر برای دارندگان لپ‌تاپ‌های ‌MateBook X Pro بسیار دلگرم‌کننده است.

هواوی از آن زمان ناچار شده عرضه‌ی لپ‌تاپ جدید را به‌تعویق بیندازد. هفته‌ی گذشته، محصولات میت‌بوک هواوی پس از مدت کوتاهی باردیگر به فروشگاه مایکروسافت بازگشت و ردموندی‌ها اعلام کردند تا پایان موجودی انبار، به فروش آن‌ها ادامه خواهد داد.

در حال حاضر مایکروسافت به‌دنبال آرام کردن اوضاع است، اگرچه معلوم نیست درآینده مجبور به تغییر موضع خود خواهد شد یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا