ادارات ثبت احوال شهرستانهای اصفهان به فیبرنوری مجهز نیستند


ادارات ثبت احوال شهرستانهای اصفهان به فیبرنوری مجهز نیستند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال اصفهان گفت: تحقق دولت الکترونیک به تقویت تجهیزات و امکانات ارتباطی مثل فیبرنوری در ادارات ثبت احوال نیاز دارد.

حسین غفرانی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار تیران و کرون نبود امکانات زیر ساختی را عامل اساسی در تحقق نیافتن دولت الکترونیک بیان کرد و افزود: باید بستر ارتباطی با فیبرنوری در ادارات ثبت احوال برای توسعه خدمات و شکل گیری دولت الکترونیک محقق شود.

وی بیان کرد: توسعه و تسریع در خدمات ثبت احوال به تجهیز ادارات شهرستانی به فیبرنوری نیاز دارد تا براین بستر سرعت در کار و توسعه خدمات انجام شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه هیچیک از شعبه های این نهاد در شهرستان ها مجهز به فیبر نوری نیستند، تصریح کرد: فرمانداران در کمیته برنامه ریزی بودجه و اعتباراتی را به این حوزه اختصاص دهند تا اینکه عملیات اجرایی نصب و تجهیز فیبرنوری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان شش ماهه اول امسال باید تمامی ادارات شهرستانی به این شبکه ارتباطی تجهیز شوند.

غفرانی با اشاره به سه اداره که فاقد مکان مستقل هستند، گفت: ادارات استیجاری پس از رفع مشکل ساختمان تجهیز می شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلال در ارائه خدمات این اداره در شهرستان ها قابل قبول نیست، تصریح کرد: اگر تکنولوژی های جدید بکار گرفته شود فرصت های خدمات رسانی افزایش و کیفیت در کارها را نیز خواهیم داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: ارائه خدمات ثبت احوال در پشت کوه فریدن به دلیل مشکلات منطقه ای مثل نبود اینترنت پرسرعت بسیار سخت انجام می شد اما با توسعه خدمات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمت رسانی به سرعت بیشتر تا حدودی برای این بخش از استان فراهم شده است.

وی بر ثبت به موقع اطلاعات حیاتی تاکید کرد و گفت: ثبت به موقع اطلاعات در بررسی مطالعات و برنامه ریزی در استان به ویژه امسال به دلیل برگزاری انتخابات مهم است.

این دیدار در محل فرمانداری تیران و کرون انجام شد و فرماندار این شهرستان برای اختصاص بودجه جهت تجهیز اداره ثبت احوال قول مساعد داد.

ثبت احوال استان اصفهان در ۲۴ شهرستان دارای اداره و دفتر نمایندگی است که ساختمان سه باب آنها استیجاری و مابقی در تملک این سازمان است که البته ۲۰ ساختمان اداری قدیمی و فرسوده و نیاز به مقاوم سازی و مرمت دارد.

فیبر نوری یکی از محیط های انتقال داده با سرعت بالاست و امروزه از آن در موارد متفاوتی مانند: شبکه های تلفن شهری و بین شهری، شبکه های رایانه ای (کامپیوتری) و اینترنت استفاده می شود.

فیبرنوری رشته ای از تارهای شیشه ای است که هر یک از تارها ضخامتی معادل تار موی انسان دارند و از آن برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی استفاده می شود.

استفاده از سیم مسی برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی همواره با برخی اختلال ها مواجه است که امکان برقراری ارتباطی خوب و با سرعت مناسب را فراهم نمی سازد برهمین اساس دولت یازدهم از همان نخستین روز های تشکیل، تلاش گسترده ای برای برورز رسانی و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشورآغاز کرد.

۷۱۳۱/‏۶۰۲۶/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا