تاخیر 17 ماهه تامین‌ اجتماعی در پرداخت مطالبات علوم پزشکی سمنان


تاخیر 17 ماهه تامین‌ اجتماعی در پرداخت مطالبات علوم پزشکی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از طلب 170 میلیارد تومانی مراکز درمانی و بیمارستانی این دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نوید دانایی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مطالبات دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر روندی افزایشی داشته است.

وی از تأخیر ۱۷ ماهه تأمین‌اجتماعی در پرداخت مطالبات این دانشگاه خبر داد و افزود: بیمه سلامت نیز حدوداً ۶ ماه در پرداخت مطالبات علوم پزشکی استان سمنان تأخیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از ۷۳ درصد بیمه‌شدگان استان سمنان تحت‌پوشش تأمین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: همین پوشش بالای تأمین اجتماعی سبب شده که دانشگاه علوم پزشکی استان در مقایسه با دیگر استان‌ها طلب بیشتری داشته باشد.

دانایی با اشاره به اینکه قرار است تأمین اجتماعی بزودی بدهی سه ماه خود را پرداخت کند به طلب پزشکان و پرسنل این دانشگاه از این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: با پرداخت بخشی از مطالبات دانشگاه از سوی سازمان تأمین اجتماعی بزودی تلاش می‌کنیم که بخشی از مطالبات همکاران‌مان را نیز پرداخت کنیم.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های اعتباری این دانشگاه در یک سال اخیر گفت: با وجود این محدودیت‌ها تلاش کردیم که خدمات دانشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا بیابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از تلاش برای افزایش درآمدهای دانشگاه به عنوان یکی از هدفگذاری‌های این دانشگاه در یک سال اخیر نام برد و گفت: حرکت به سمت استقلال مالی دانشگاه آن‌هم با توسعه خدمات کمی و کیفی به مردم از دیگر اهداف ما در این یک سال بوده است.

وی بین‌المللی‌سازی دانشگاه علوم پزشکی را در همین راستا ارزیابی کرد و افزود: جذب دانشجویان خارجی از جمله اتفاقات خوبی بوده که در همین ارتباط در دانشگاه علوم پزشکی سمنان عملی شد که در همین راستا در حال حاضر ۳۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دانایی با بیان اینکه این دانشجویان از کشورهای مسلمان منطقه هستند افزود: دانشجویان خارجی فعلی از چهار کشور لبنان، پاکستان، افغانستان و هند هستند. ضمن اینکه برای افزایش شمار دانشجویان خارجی برنامه‌ای طراحی و در حال اجرا داریم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی از تدریس به دو زبان فارسی و انگلیسی به عنوان یکی از دستاوردهای بین‌المللی‌سازی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نام برد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در ترم‌های آتی شاهد افزایش دانشجویان خارجی و توسعه پردیس بین‌المللی این دانشگاه در استان باشیم.

وی از توسعه رشته‌های این دانشگاه به عنوان یکی دیگر از موفقیت‌های دانشگاه در یک سال گذشته نام برد و گفت: اخیراً رشته‌های کارشناسی ارشد گفتاردرمانی و کارشناسی ارشد پرستاری نیز به رشته‌های این دانشگاه افزوده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تلاش در جهت توسعه کیفیت خدمات پیش‌بیمارستانی به عنوان یکی از اهداف دانشگاه در یک سال اخیر نام برد و گفت: برای اولین‌بار دو دستگاه آمبولانس ویژه برای مناطق صعب‌العبور به ناوگان ۱۱۵ سمنان افزوده شد. ضمن اینکه بهره‌گیری مناسب از آمبولانس هوایی علوم پزشکی استان سمنان به کاهش تلفات جاده‌ای در استان کمک شایانی کرده است.

بیمارستان امیر استانداردسازی می‌شود

وی با اشاره به برخی برنامه‌های این دانشگاه در حوزه درمانی اظهار کرد: کاستن از بار بالای بیمارستان کوثر سمنان با توسعه بیمارستان امیرالمومنین (ع) و تبدیل آن به یک بیمارستان جنرال از دستاوردهای مهم دانشگاه در حوزه بیمارستانی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش تخت‌های این بیمارستان به ۱۶۰ تختخواب خبر داد و گفت: بیمارستان امیر که طرح توسعه آن طراحی و آماده شده به بیمارستانی با استانداردهای بین‌المللی تبدیل می‌شود.

وی ساخت بخش وی آی پی و همچنین افتتاح اتاق عمل این بیمارستان را در همین راستا دانست و گفت: اتاق عمل این بیمارستان از استانداردهای بالایی برخوردار است.

دانایی از ایجاد بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی دندانپزشکی در آرادان، به عنوان دیگر دستاورد مهم دانشگاه در بخش بیمارستانی نام برد و گفت: ارتقا سطح کیفی خدمات در بیمارستان‌های معتمدی گرمسار و ولایت دامغان از دیگر تلاش‌های همکاران ما در یک سال اخیر است.

وی از تلاش برای تسریع در ساخت بیمارستان مهدیشهر خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه به عهده اداره کل راه و شهرسازی است و با توجه به فرسوده بودن درمانگاه قدیمی مهدیشهر، علوم پزشکی استان بر تسریع در روند تکمیل ساخت این بیمارستان اصرار دارد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!