شناسایی مظنون حریق مراتع در کازرون


شناسایی مظنون حریق مراتع در کازرون

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: فرد متخلفی که در موضوع حریق منطقه بَکَک بخش جَره و بالاده این شهرستان مظنون بود، شناسایی شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی فارس، ایران‌محبوب گفت: شناسایی فرد مظنون، به استناد نظرات کارشناسی انجام و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

او ادامه داد: کارشناسی انجام شده نشان می‌دهد که کانون ابتدایی حریق، زمین ‌ های کشاورزی این منطقه بوده و حریق با سرعت زیادی به عرصه‌های مرتعی منطقه جره و بالاده سرایت کرده است .

ایران محبوب افزود: فرد متخلف از ساکنان بومی منطقه بوده که بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری در مزرعه خود، موجب وارد شدن خسارات زیادی به عرصه‌های مرتعی این منطقه شده است .

وی با اشاره به تشکیل پرونده حقوقی در این خصوص و ارجاع آن به مراجع قضایی، گفت: این پرونده در مرحله رسیدگی قضایی است.

ایران محبوب به دامداران، کشاورزان و بهره برداران عرصه های طبیعی در خصوص روشن کردن آتش در این عرصه ها هشدار داد و افزود: براساس مواد ۴۵ و ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از مراتع و جنگل‌ها، آتش زدن کاه و کلش در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگلبانی ممنوع است.

او با بیان اینکه مرتکبین این عمل مجرم شناخته شده و به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهند شد، گفت: براساس ماده ۴۷ همین قانون هرگونه آتش‌ سوزی عمدی در جنگل نیز از سه تا ده سال حبس به دنبال دارد.

براساس این گزارش، در آتش سوزی ۲۷ خرداد امسال بالغ بر یک و نیم هکتار از عرصه های مرتعی منطقه جره و‌ بالاده شهرستان کازرون طعمه حریق شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم