صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای اشتغال زایی و ارزآوری در شرایط تحریم


صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای اشتغال زایی و ارزآوری در شرایط تحریم

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی در نشست با معاون سازمان صداوسیما و مدیر شبکه ایران کالا گفت: «صنایع دستی سفیر فرهنگى کشورهاست و ما در زمینه ثبت شهر و روستاى جهانى، رتبه یک را کسب کرده ایم و این از نقاط قوت ماست.» او با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند افزود: ٤٤٠ هزار نفر هم در...

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی با معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما دیدار کرد.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی در نشست با معاون سازمان صداوسیما و مدیر شبکه ایران کالا گفت: «صنایع دستی سفیر فرهنگى کشورهاست و ما در زمینه ثبت شهر و روستاى جهانى، رتبه یک را کسب کرده ایم و این از نقاط قوت ماست.»

او با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند افزود: ٤٤٠ هزار نفر هم در بانک اطلاعاتی صنایع دستی ثبت نام کردند و 75 درصد افراد فعال در صنایع دستی استان های کشور نیز بانوان هستند.

محمودیان با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد: در شرایط تحریم، صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای اشتغال زایی و ارزآوری برای کشور است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى در ادامه گفت: در سال رونق تولید امیدواریم با حمایت هایی که صورت مى گیرد بتوانیم در بازارهای داخلى و خارجى حرفى براى گفتن داشته باشیم.

محمودیان با اشاره به اینکه استفاده از صنایع دستی در اقامتگاه های بوم گردی فرصت بسیار خوبى براى معرفى این آثار فاخر است افزود: با استقبال از همکاری میان شبکه ایران کالا و سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى، امیدواریم شاهد تحول بنیادین در این حوزه باشیم.

احمد شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صداوسیما هم در این نشست با اشاره به عزم جدی رسانه ملى براى حماىت از کالاى فاخر ایرانی، گفت: با تمام توان از صنایع دستی که مزیت نسبی براى کشور است حمایت می کنیم و همچنین پوشش نمایشگاه های متنوع در این حوزه است.

سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهای ایرانی دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزى، از جمله معرفی و تبلیغ صنایع دستی در شبکه های پرس تی وی ، هیسپان تی وی و سایر شبکه های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.

او توجه به نشان تجاری سازی در صنایع دستی را ضروری دانست و براى همکارى رسانه ملی با هدف ترویج ساخت کالای ایرانی در حوزه صنایع دستی اعلام آمادگی کرد.

سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهای ایرانی دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزى و سایر شبکه های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد