صادرات 30 میلیون یورویی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی


صادرات 30 میلیون یورویی واحدهای  مستقر در شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی

جرجانی با تاکید بر اینکه از 160 واحد در شهرک صنعتی بیرجند 26 درصد غیرفعال است، گفت: سال گذشته میزان صادرات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی 30 میلیون یورو بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» امروز (4 تیر) در حاشیه جلسه جمع بندی بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحدهای تولیدی صنایع غذایی شهرک صنعتی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بازید میدانی مشکلات واحدهای تولید احصاء و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و برای آن راهکار ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه براساس دستور استاندار هفته ای یک مرتبه جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بازدید از واحدهای تولیدی مختلف برگزار خواهد شد، گفت: بیش از 50 درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک صنعتی بیرجند مستقر هستند.

جرجانی با بیان اینکه معادل 53 درصد اشتغال شهرک های صنعتی استان در این شهرک ایجاد شده، افزود: در حال حاضر 2 هزار و 700 نفر در شهرک صنعتی بیرجند اشتغال دارند.

وی با تاکید بر اینکه از 160 واحد در شهرک صنعتی بیرجند 26 درصد غیرفعال است، ادامه داد: حدود 8 درصد واحدهای این شهرک صنعتی به دلیل سوء مدریت، مشکلات بانکی تعطیل هستند اما می‌توان آنان را به چرخه تولید بازگردانند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مشکلات واحدهای هستند که زیر 30 درصد ظرفیت اسمی فعالیت دارند و لبه تیغ تعطیل قرار دارند که با همکاری خانه صنعت و عمعدن و اتاق بازرگانی تلاش می شود تا این واحدها حفظ شوند.

جرجانی با بیان اینکه حفظ وضعیت موجود در اولویت است، تاکید کرد: برنامه ریزی شده واحدهای تعطیل به چرخه تولید بازگرداننده یا به سرمایه‌ گذاران جدید واگذار شود چرا که زیرساخت های آن آماده است.

به گفته وی از تعداد واحدهای صنعتی راکد سال گذشته 12 واحد با اجرای طرح رونق به چرخه تولید بازگشته اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سفر استاندار به بشرویه یک واحد بازیافت راه اندازی خواهد شد، گفت: در بخش صنعت، معدن و تجارت استان جواز جدید برای کارخانه تولید آرد صادر نمی شود و مخالف این امر هستیم اما متاسفانه توسط دستگاه دیگری سه سال پیش در فردوس مجوزی برای راه اندازی کارخانه آرد صادر شده که اکنون پیشرفت فیزیکی 50 درصد دارد و تجهیزات خریداری شده است.

جرجانی عنوان کرد: اگر واحدهای آردبر(ماکارونی، کیک و کلوچه) در استان ایجاد شود ظرفیت کارخانه های آرد خراسان جنوبی از 30 درصد به 60 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با توجه به تعطیلی چهار ماهه مرز ماهیرد از شهرک های صنعتی استان خراسان جنوبی 30 میلیون یورو صادر شده است، گفت: البته تولیدات استان از مرز میلک زابل، دوغارون و شهریار نیز صادر می شود اما این آمار ارائه شده مربوط به مرز ماهیرد و گمرک خراسان جنوبی است.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!