تداوم رونق معاملات سهام با رشد دو هزار و 530واحدی شاخص کل بورس/ آیفکس 30واحد دیگر به پیش رفت


تداوم رونق معاملات سهام با رشد دو هزار و 530واحدی شاخص کل بورس/ آیفکس 30واحد دیگر به پیش رفت

شاخص بورس تهران امروز به رغم افت صبحگاهی در نهایت دو هزار و 530 واحد دیگر افزایش یافت و به سطح 245 هزار و 98 واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» بیشترین تاثیر را بر رشد امروز نماگر اصلی بازار سهام داشتند.

بانک وبیمه | اقتصاد آنلاین | 5 ساعت پیش |6/25/2019 3:31:36 PM 69 بازدید

تداوم رونق معاملات سهام با رشد دو هزار و 530واحدی شاخص کل بورس/ آیفکس 30واحد دیگر به پیش رفت

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ معاملات یک روز دیگر در بازار سهام خاتمه یافت. در این روز شاخص بورس تهران که در روزهای گذشته با رشد مواجه شهد بود امروز نیز در تداوم روند صعودی خود به کانال 245 هزار واحدی رسید. امروز اگرچه نماگر اصلی بازار سهام در ابتدای معاملات این روز با افت اندک مواجه شده بود، با این حال رشد تقاضا در نمادهای فلزی – معدنی و پتروپالایشی سبب شد تا بار دیگر دماسنج اصلی بازار در محدوده مثبت قرار گیرد. به موجب این رونق که بیش از هرچیزی خوشبینی معامله گران نسبت به آینده بازار ناشی می‌شود، در پایان معاملات امروز شاخص کل دو هزار و 530 واحد دیگر رشد کرد و ضمن کسب بازده 1.04 درصدی به سطح 245 هزار و 98 واحد رسید.

همانطور که از رشد شاخص های بورس و فرابورس مشهود بود رونق چندماهه بورس تهران امروز با سبز پوشی بسیاری از نمادها تداوم یافت. رونق یاد شده که ابتدا از خوشبینی و سود سازی مناسب شرکت‌ها در ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز شده بود، در ماه‌ها و هفته‌های اخیر به دلایلی از قبیل تداوم عملکرد مناسب شرکت‌ها، رشد قیمت‌های جهانی و قرار گفتن در فصل مجامع ادامه یافت، هم اکنون با فرا رسید زمان گزارش‌ فعالیت‌های ماهانه در تارنمای کدال رشد خود ادامه می‌دهد. همین امر سبب شده تا شاخص هموزن نیز همگام با شاخص اصلی بازار در مسیر رشد گام بردارد و 0.5 درصد دیگر افزایش یابد. رشد این شاخص در روزی که گذشت به میزان 285 واحد بود و این نماگر را به سطح 57 هزار و 996 واحد رساند.

ترین‌های بورسی

معاملات بورس تهران امروز با صدر نشینی گروه شیمیایی در فهرست ارزش معاملات بورس تهران پایان یافت. در این روز نمادهای گروه یاد شده با مجموع ارزش معاملات 186 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. گروه‌های خودرو، فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و بانک‌ها نیز به ترتیب جایگاه‌های دوم تا پنجم در این زمینه را از آن خود کردند.

عنوان پرمعامله ترین نماد بورسی نیز به «فولاد» تعلق گرفت. در این روز نقل و انتقال بیش از 147 میلیون سهم به ارزش 69 میلیارد تومان، قیمت هر سهم شرکت فولاد مبارکه را به 472 تومان رساند. بیشترین افزایش قیمت نیز در نماد «وبوعلی» مشاهده شد. این افزایش پس از آن رخ داد که نماد یاد شده پس از نوسان بیش از 50 درصد قیمت بازگشایی شد.

در میان تمامی گروه‌های بورسی نیز گروه‌های «دباغی و پرداخت چرم»، «استخراج سایر معادن» و «استخراج ذغال سنگ» پر بازده ترین بودند.این گروه‌ها امروز به ترتیب 5، 4.99 و 4.74 درصد رشد داشتند. این در حالی است که گروه‌های «انتشار، چاپ و تکثیر»، «استخراج نفت و گاز» و «کاشی و سرامیک» و نیز به ترتیب 4.64، 2.15 و 1.72 درصد از قیمت سهامشان کاسته شد.

نگاهی به ارزش معاملات

حجم معاملات امروز بورس تهران سه میلیارد و 585 میلیون سهم و ارزش معاملات آن هزار و 389 میلیارد تومان ثبت شد که از این میان هزار و 178 میلیارد تومان آن ارزش معاملات خرد بوده است. در میان نمادها نیز نماد «فولاد»، «خساپا» و «جم پیلن» بیشترین ارزش معاملات را در بورس تهران به خود اختصاص دادند.

کوتاه از فرابورس

شاخص آیفکس معاملات روز جاری را با صعود 30 واحدی به اتمام رساند. این شاخص بیشترین تاثیر مثبت را از نمادهای «کگهر»، «میدکو» و «زاگرس» پذیرفت. این در حالی است که امروز نمادهایی نظیر «مارون»، «مادیرا» و «وملل» بر روی این شاخص اثر منفی گذاشتند. حجم معاملات این بازار بالغ بر یک میلیارد و 297 میلیون سهم بود و ارزش معاملات سهام در آن به 427 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که ارزش کل معاملات این بازار با در نظر گرفتن معاملات اوراق اخزا و تسه در روز جاری به 606 میلیارد تومان رسیده است.

گفتنی است «دی» در روز جاری بیشترین ارزش معاملات را در بازار فرابورس داشت. به طوریکه ارزش داد و ستدهای آن طی روز جاری ضمن تبادل 202 میلیون سهم به ارزش 35 میلیارد تومان رسید.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر