بازی رایانه‌ای «سایه روشن تابستان سیاه» روایتگر ترور نافرجام رهبر انقلاب رونمایی شد


آئین رونمایی از بازی رایانه‌ای سایه روشن تابستان سیاه امروز در سالن اجلاس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

بازی رایانه‌ای «سایه روشن تابستان سیاه» روایتگر ترور نافرجام رهبر انقلاب رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رونمایی از بازی رایانه‌ای سایه روشن تابستان سیاه امروز ششم تیرماه ۹۸ در سالن اجلاس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

با توجه به قرار گرفتن در آستانه ششم تیرماه که مصادف است با ترور نافرجام امام خامنه‌ای به دست منافقین کوردل در سال ۱۳۶۰، مراسم رونمایی از بازی سه گانه "سایه روشن" با موضوع ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب، با عنوان تابستان سیاه که از تولیدات فاخر کشور و برنده چندین جایزه ملی است، برگزار شد.

بازی رایانه‌ای «سایه روشن تابستان سیاه» روایتگر ترور نافرجام رهبر انقلاب رونمایی شد

لحظه رونمایی گیم پلی بازی

بازی سایه روشن تابستان سیاه با حضور سردار نعمان غلامی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج، مسلم معین مسئول فضای مجازی بسیج، یاشار نادری مسئول بنیاد روایت فتح، مسعود بصیری مسئول بسیج رسانه، حاج اقا مطلبی امام جماعت مسجد ابوذر به صورت رسمی رونمایی شد و از عوامل ساخت این بازی نیز تقدیر ویژه به عمل آمد.

بازی رایانه‌ای «سایه روشن تابستان سیاه» روایتگر ترور نافرجام رهبر انقلاب رونمایی شد

پوستر و لیبل بازی که رونمایی شد

عماد رحمانی مدیر تولید و سازنده بازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این بازی توضیح داد: داستان کلی بازی در رابطه با سال ۱۳۶۰ است؛ زمانی که مجاهدین خلق که ما به عنوان منافقین می‌شناسیم، اعلامیه بیانیه رسمی مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی ایران صادر می‌کنند و نیروها و طرفداران بسیاری در ایران دارند و براساس این شروع به آشوب گسترده می‌کنند که بعد از عزل بنی‌صدر این اتفاق می‌افتد. فرآیند داستان از جایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی بازی کارآگاه افشار با یک پرونده قتل ترور وارد داستان می‌شود و این سرآغازی است برای آنکه پرنده‌های ترور و قتل را بررسی می‌کند و در نقش پوششی وارد یک خانه تیمی می‌شود و سعی می‌کند اصل ماجرا را پیدا کند و در نهایت با به هلاکت رساندن موسی خیابانی در ساختمان مخفی خیابان زعفرانیه بازی تمام می‌شود.

بازی رایانه‌ای «سایه روشن تابستان سیاه» روایتگر ترور نافرجام رهبر انقلاب رونمایی شد

وی در ادامه افزاد: این بازی در دو نسخه ویژه تلفن‌ همراه و یک نسخه بازی کامپیوتری طراحی شده است، مدت زمان بازی در نسخه کامپیوتری نزدیک به پنج ساعت و در نسخه موبایل نزدیک به سه ساعت است.

رحمانی اعلام کرد: این بازی برای کنسول‌ها به دلیل سختی دسترسی طراحی نشده است و باید از طریق خارج از ایران انجام شود که با توجه به فضا و محتوای این کار بعید است این اتفاق بیفتد.

بازی رایانه‌ای «سایه روشن تابستان سیاه» روایتگر ترور نافرجام رهبر انقلاب رونمایی شد

مدیر تولید و سازنده بازی در خصوص شخصیت اصلی این بازی و وقایع و اتقاقات آن گفت: کاراکتر اصلی بازی کارآگاه افشار است که پیگیر داستان و کارکتر خیالی است اما سایر وقایع و کارکترها واقعی است. این فرد به دفتر حزب جمهوری اسلامی می‌رود. سکانس اول هم با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر ادامه پیدا می‌کند و مخاطب فضایی کاملاً تعاملی در محیط‌های متنوع در فضاهای متنوع و نوستالژیک و موسیقی اختصاصی و معماگونه جذاب را تجربه می‌کند.

رحمانی در خصوص ساخت تمام شخصیت‌های انقلابی اظهار داشت: شخصیت رهبر انقلاب در این بازی حضور دارند اما با وجود آنکه تصویر شهید بهشتی بر روی کار قرار گرفته است اما ساختمان حزب کاملاً ساخته شده است اما چون شب این اتفاق افتاده است ما شخصیت شهید بهشتی را نمی‎بینیم و درام خاصی را شاهد خواهیم بود.

بازی رایانه‌ای «سایه روشن تابستان سیاه» روایتگر ترور نافرجام رهبر انقلاب رونمایی شد

وی افزود: فضای کار کاملا فضایی تعاملی است. در مسئله صدا ما بسیار حساسیت داشتیم و کاراکتر اصلی با صدای استاد سعید مظفری است و از صدای جذاب تیم گویندگان صداوسیما استفاده کردیم ولی تلاش ما این بود که بازی بسیار جذاب باشد حتی در طراحی پوستر هم تلاش ما این بود که حس پوسترهای دهه شصت را برساند.

رحمانی اعلام کرد: این بازی سه‌گانه است و سایه روشن تابستان سیاه نسخه اول بازی است و پس از آن اتفاقات سال ۶۸ و بعد درباره اتفاقات ۷۸ تولید خواهد شد.

وی در خصوص زمان ارائه نسخه دوم نیز گفت: اگر تامین مالی شود تا یک سال آینده ارائه خواهد شد. البته بازی سایه روشن تابستان سیاه هم نزدیک به دوازده ماه در مجموع زمان تولید آن بود.

همچینین در خصوص بعد تاثیرگذاری فرهنگی این بازی، علیرضا آل‌داوود در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازی سایه روشن که امروز رونمایی شد برهه‌ای از انقلاب را روایت می‌کند که منافقین در داخل کشور ما عزیزان و بزرگانی از انقلاب را به شهادت رساندند و نزدیک به ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولان ارشد داخل کشور ما را ترور کردند که البته در یکی از این ترور‌ها رهبر انقلاب را ترور کردند که به لطف الهی ایشان حفظ شدند، اما نکته خیلی مهمی که وجود دارد این است که طی چند سال گذشته شاهد این هستیم که منافقین و برخی از اعضای جریان نفوذ در داخل کشور با تمرکز بر اعدام منافقین در سال ۶۷ تلاش می‌کنند جای جلاد و شهید را تغییر دهند البته رهبر انقلاب پس از پس از انتخابات سال ۹۶ که منافقین بسیار فعال شده بودند تعویض جای جلاد و شهید هشدار دادند.

بازی رایانه‌ای «سایه روشن تابستان سیاه» روایتگر ترور نافرجام رهبر انقلاب رونمایی شد

پژوهشگر ارشد فضای مجازی در مورد لزوم ساخت چنین آثاری گفت: زمانی که ما نسل جوان با تکنیک‌های روز، بازی‌های رایانه‌ای با فعالیت‌های رسانه‌ای در این جنگ شناختی با تاریخ انقلاب آشنا می‌شود و با حوادثی که بر سر راه انقلاب اتفاق افتاده است آشنا می‌شود این خود نوعی بصیرت افزایی است تا کسی از راه نرسد و چند سال پس از وقوع ترور‌هایی که به دست منافقین شده است بخواهد منافقینی که ۱۷ هزار نفر از مردم را شهید کردند قهرمان نشان دهند.

آل داوود در ادامه تاکید کرد: این مقابله با جنگ شناختی دشمن است که بر روزی ادراک، رفتار و احساسات و عواطف ما در شاخه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی تاثیر می‌گذارد ما برای دفاع از انقلاب اسلامی همان طور که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند باید محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنیم.

وی تاکیدکرد: این بازی و این حرکت‌ها می‌تواند محاصره تبلیغاتی که دشمن انجام داده است را بشکند و مهم‌ترین پیام این بازی در آستانه هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان می‌تواند این محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکند.

در ادامه آل داوود افزود: تولید بازی‌هایی که روایتگر درست جریان انقلاب باشد و نمایان‌گر ظلم‌هایی که به انقلاب اسلامی شده است سبب می‌شود تا در سال‌های آینده نتوانند آن را تحریف کنند.

پژوهشگر ارشد فضای مجازی تاکید کرد: برای گرافیک این بازی از جدیدترین متد‌های روز دنیا برای این بازی و هم از نظر گرافیکی و هم از نظر سناریو و هم از نظر جذابیت و داستان بازی استفاده شده است.

آل داوود نقطه قوت این بازی را واقعی بودن داستان دانست و گفت: هر قسمت از این بازی را می‌توانید در فضای مجازی و تاریخی جستجو کرد و این پس زمینه و انگاره ذهنی برای مخاطب می‌سازد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر