همدان صاحب دانشکده طب سنتی می شود


همدان صاحب دانشکده طب سنتی می شود

همدان- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان اینکه این استان خواستگاه طب سنتی است اظهار داشت: به زودی دانشکده طب سنتی نیز در همدان راه اندازی می شود.

رشید حیدری مقدم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلامتکده بدیع الحکما در شهر همدان راه اندازی و فعال شده و هم اینک سه پزشک متخصص به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه چیزی با عنوان طب اسلامی نداریم اضافه کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در نشست اعضای شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد که طب اسلامی وجود خارجی ندارد اما طب سنتی داریم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان تاکید کرد: با هر چیزی که دنبال عوام فریبی بوده و هیچ‌گونه چارچوب علمی ندارد مخالف بوده و با آن مقابله می‌شود.

حیدری مقدم توضیح داد: برای ۸۰ درصد کمر دردها اگر هیچ گونه مراجعه‌ای به پزشک صورت نگیرد نیز در کمتر از یک هفته فرد بهبود می‌یابد در حالی که برخی افراد به دعا نویسان برای درمان مراجعه کرده و آنها نیز با نوشتن دعا عنوان می‌کنند اثر آن تا یک هفته بعد مشخص می‌شود.

وی گفت: طبق قانون اساسی فعالیت در زمینه طب سنتی و مشاوره در این حوزه ایرادی ندارد ولی باید فرد دانش آن را نیز داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان تاکید کرد: کسی که مدعی است بر تمامی رشته‌های پزشکی مسلط است و ۲ هزار بیماری فهرست کرده در اصل کار وی توهین به علم بشریت است.

حیدری مقدم گفت: رفتارهای بهداشتی در طی زمان شکل می‌گیرد به همین علت همکاری خبرنگاران و نشریات نقش بسیار مهمی در فرهنگسازی رفتارهای سلامت دارند.

وی ادامه داد: گاهی مواقع طغیان بیماری ممکن است اثرات روانی گسترده‌ای بر جامعه بگذارد که برای مدیریت این وضعیت درخواست می‌شود رسانه‌ها و خبرنگاران برای تزریق روحیه نشاط و امید در جامعه بکوشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اضافه کرد: طبق تحقیقات مرکز آمار کشور بیش از ۹۵ درصد جامعه نسبت به گذشته خود شرایط بهتری دارند که مکلف به گزارش و برجسته سازی این قبیل آمارها هستیم.

حیدری مقدم یادآوری کرد: در ۱۸ سال گذشته حتی بروز یک مورد فلج اطفال در استان همدان گزارش و ثبت نشده است و این به دلیل توانمندتر شدن حوزه بهداشت است.

وی اجرای بیش از ۵۰۰ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان، خرید تجهیزات پیشرفته و سی تی اسکن‌ها، رادیولوژی‌ها، سی تی آنژیو و ساخت مرکز جامع سرطان غرب کشور را از آثار مثبت اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: در طرح تحول نظام سلامت زیرساخت‌ها به حد قابل قبول رسید اما باید تمرکز و انرژی بیشتری بر روی حوزه بهداشت داشته باشیم تا ورودی بیمارستان ها کاهش یابد.

حیدری مقدم با بیان اینکه تغییر رفتار باید از کف خیابان و آموزش‌ها از خانه بهداشت آغاز شود افزود: ۵۷۰ خانه بهداشت و بیش از ۲۰۰ مرکز درمانی فعال در همدان وجود دارد که از این ظرفیت در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی سلامت استفاده شده است.

وی اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان را اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی، تکمیل مرکز جامع سرطان، ارتقای جایگاه دانشگاه در همه بخش‌ها درون بخشی و برون بخشی و بین المللی کردن دانشگاه در حوزه آموزشی عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان درباره جذب دانشجویان خارجی اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

حیدری مقدم درخصوص انواع نمک های موجود در بازار گفت: نمکی مورد تایید این مجموعه است که از فیلترهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عبور کرده و عرضه آن در مراکز قابل قبول و دارای مجوز صورت گیرد.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد مسئولیت سلامت جامعه خارج از حوزه بهداشت است بر این اساس کارگروهی در استانداری وجود دارد که دیگر دستگاه ها را در حوزه سلامت ملزم به اجرای دستورالعمل هایی کرده است.

وی افزود: سند جامع سلامت استان همدان و سند توسعه وظیفه تمامی دستگاه ها را در حوزه سلامت معین کرده است.

۷۵۲۶/‏۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !