مژده به علاقه‌مندان به بازی‌های کنسول؛ اینتل وعده پشتیبانی از Integer scaling را داد


مژده به علاقه‌مندان به بازی‌های کنسول؛ اینتل وعده پشتیبانی از Integer scaling را داد

امروز Lisa Pearce، رئیس بخش توسعه نرم افزاری پردازنده‌های گرافیکی اینتل، در توییتر اعلام کرد آنها به خواسته کاربران گوش کرده‌اند و پشتیبانی از تکنیک Integer scaling را به نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی خود می‌آورند. Integer scaling یک تکنیک برای بالا بردن وضوح تصویر بازی‌ها است که امکان دست یابی به تصاویر شفاف با وضوح بالاتر را می‌دهد. این تکنیک...

امروز Lisa Pearce، رئیس بخش توسعه نرم افزاری پردازنده‌های گرافیکی اینتل، در توییتر اعلام کرد آنها به خواسته کاربران گوش کرده‌اند و پشتیبانی از تکنیک Integer scaling را به نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی خود می‌آورند. Integer scaling یک تکنیک برای بالا بردن وضوح تصویر بازی‌ها است که امکان دست یابی به تصاویر شفاف با وضوح بالاتر را می‌دهد. این تکنیک بیشتر در اجرای بازی‌های کنسول‌ با استفاده از شبیه‌ سازها سودمند است.

گیمرهایی که بازی‌های مخصوص کنسول را با استفاده از شبیه سازها بر روی PC اجرا می‌کنند، از وضوح تصویر پایین آنها دل خوشی ندارند. تکنیک Integer scaling این امکان را به آنها می‌دهد تا به آسانی تعداد پیکسل‌ها را بدون افت شفافیت تصویر، دو، سه یا چهار برابر کنند که نسبت به الگوریتم‌های upscaling معمولی چون bilinear یا bicubic برتری دارد. همچنین این تکنیک مانع از به وجود آمدن آرتیفیکت هایی می‌شود که با تکنیک‌های scaling پیشرفته‌تر به وجود می‌آید.

مژده به علاقه‌مندان به بازی‌های کنسول؛ اینتل وعده پشتیبانی از Integer scaling را داد

خانم Pearce این خبر را با انتشار ویدئویی در توییتر اعلام کرد. به گفته این مدیر ارشد اینتل، قابلیت Integer scaling تنها بر روی پردازنده‌های گرافیکی پیش رو Gen 11 ارائه می‌شود و امکان ارائه آن بر روی پردازنده‌های گرافیکی فعلی این کمپانی به دلیل پشتیبانی نکردن در سطح سخت افزار، وجود ندارد. جالب اینکه به گفته Pearce، این قابلیت بخشی از درایور زمان‌بندی شده برای اواخر ماه آگوست است، بنابراین می‌بایست تا آن زمان پردازنده‌های نسل دهمی مجهز به پردازنده‌های گرافیکی Gen 11 از راه رسیده باشند که زودتر از انتظارها است.

در حال حاضر مشخص نیست پردازنده‌های گرافیکی آتی اینتل واقعاً از تکنیک تمام Integer پشتیبانی می‌کنند یا به سادگی Nearest neighbor است. در Integer scaling هر پیکسل رنگی دقیقاً به تعداد ضریب اعمال شده تکثیر می‌شود و دچار افت کیفیت یا شفافیت نمی‌شود.

مژده به علاقه‌مندان به بازی‌های کنسول؛ اینتل وعده پشتیبانی از Integer scaling را داد

هرچند Integer scaling نیز بر پایه Nearest neighbor است، اما باعث افت کیفیت تصویر نمی‌شود. تفاوت این دو آنجاست که Integer scaling تنها از ضریب‌های صحیح (غیر اعشار) استفاده می‌کند اما Nearest neighbor شامل ضریب‌های اعشاری نیز می‌شود. تصور کنید می‌خواهید بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild که دارای وضوح ذاتی 900p است را در وضوح 4K اجرا کنید، برای این کار باید ضریب scaling بر روی 2.4 برابر باشد. در صورتی که از تکنیک Integer scaling استفاده شود، ضریب تنها می‌تواند یک عدد صحیح باشد، به همین دلیل تعداد پیکسل‌ها 2 برابر می‌شود و شاهد وضوح تصویر 1800p با نوارهای مشکی در بالا و پایین صفحه خواهیم بود که مطلوب گیمرها است.

اما اگر از Nearest neighbor استفاده شود، ضریب 2.4 برابر اعمال می شود. در این حالت پس از افزایش 2 برابری پیکسل‌ها، ممکن است هر پیکسل جدید خود یک‌بار دیگر تکثیر شود تا به سه برابر برسد. مشکل آنجاست که در این حالت کیفیت افت پیدا می‌کند.

در صورتی که اینتل Integer scaling حقیقی را به کاربران ارائه کند، آنها خود قادر به تنظیم ضریب خواهند بود و بازی ها دچار افت کیفیت نمی شوند. جالب اینکه در حال حاضر هیچ یک از AMD و انویدیا این قابلیت را ارائه نمی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...