نوکیا با همکاری پژوهشگران، عمر باتری‌ها را 2.5 برابر می‌کند


نوکیا با همکاری پژوهشگران، عمر باتری‌ها را 2.5 برابر می‌کند
نوکیا با همکاری پژوهشگران مرکز امبر، موفق شده به فرمولی جدید برای باتری دست یابد که شارژدهی باتری‌ها را ۲.۵ برابر می‌کند.

لابراتوار بل نوکیا و امبر (AMBER)، مرکز تحقیقات بیومهندسی و مواد پیشرفته در کالج ترینیتی دوبلین، با همکاری یکدیگر در حال تلاش برای توسعه‌ی باتری جدیدی هستند که شارژدهی آن درمقایسه‌با باتری‌های باریک با حجم یکسان، ۲.۵ برابر است. این باتری برای دستگاه‌های مجهز به فناوری ۵G مانند گوشی‌های هوشمند، پهپادها،خودرو‌های الکتریکی و ربات‌ها مناسب خواهد بود و فرمول آن عملکرد بهتری برای اپلیکیشن‌های جدید و ماندگاری شارژ بیشتری ارائه خواهد داد.

پژوهشگران لابراتوار بل نوکیا و امبر اعلام کردند فرمول نوآورانه‌ای برای ترکیب باتری توسعه داده‌اند که با ارائه‌ی ۲.۵ برابر شارژدهی بیشتر، باتری‌ها را از نمونه‌های فعلی موجود در بازار قوی‌تر می‌کند. باتوجه‌به حرکت دنیا به‌سمت فناوری ۵G و ایجاد بستر تجاری و صنعتی برای اینترنت اشیاء، ازجمله حسگرهای فراگیر و فناوری‌های پوشیدنی و ربات‌های صنعتی، این طراحی جدید باتری ظرفیت لازم برای تأمین انرژی دنیای متصل آینده را خواهد داشت.

نیازهای روزافزون به انرژی در دستگاه‌های متصل‌، همچون گوشی‌های هوشمند، پهپادها، خودرو‌های الکتریکی و ربات‌ها، عملکرد باتری بهتری را ایجاب می‌کند؛ و این امر هم برای اپلیکیشن‌های جدید و هم عمر باتری بیشتر ضرورت دارد. طراحی جدید باتری تأثیر گسترده‌ای بر شبکه‌های ۵G و ۴G خواهد گذاشت؛ جایی‌که ممکن است انرژی برق معمول برای تجهیزات شبکه دردسترس نباشد یا سیستم‌های باتری پشتیبان برای پایداری عملکرد سیستم ضروری باشد.

اکنون می‌توان گوشی‌ هوشمند ۵G نوکیا را با چنین باتری قدرتمندی تصور کرد؛ اما این ایده هنوز نوآوری‌ای در قالبپتنت است و در ابتدا باید منتظر تجاری‌‌سازی آن باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر