تأکید بر برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها


تأکید بر برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها

کانون خبرنگاران نبأ ــ دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان بیان کرد: با توجه به مساعد بودن هوای کوهبنان در تابستان و حضور مسافران در این شهرستان، در این ایام نماز جماعت در پارک‌ها و فضاهای آزاد اقامه شود.

تأکید بر برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی، دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان، صبح امروز، چهارم تیرماه در جلسه شورای اقامه نماز این شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: مؤمنان واقعی کسانی هستند که به اقامه نماز مبادرت می‌ورزند. لذا، باید تلاش کنیم تا برنامه نماز جدی شود چراکه قیام امام حسین(ع) به‌واسطه اقامه نماز بود.
وی با بیان اینکه نماز، نور چشم مؤمن است، اظهار کرد: به‌واسطه نماز ارتباط ما با خدا قوی‌تر می‌شود و انسان در انظار عمومی عزیز و بزرگ می‌شود. نماز شب همچون نور قلب انسان را جلا می‌دهد و توصیه فراوان به اقامه آن شده است.
دبیر ستاد اقامه نماز کوهبنان بیان کرد: نماز جماعت از اهمیت مضاعفی برخوردار و توصیه نبی مکرم اسلام(ص) است و جا دارد مدیران ادارات در راستای برگزاری نماز این فریضه الهی در محل کار خود اقدام کنند.
وی پیشنهاد داد: با توجه به مساعد بودن هوای کوهبنان در تابستان، در این ایام نماز جماعت در پارک‌ها و فضاهای آزاد اقامه شود. همچنین با توجه به حضور مسافران در کوهبنان، اداره اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه نسبت به برگزاری نماز جماعت و جلسات پرسش و پاسخ به سؤالات مذهبی در فصل تابستان اقدام کند.
ابراهیمی گفت: بایستی بسیاری از امورات مساجد به جوانان و نوجوانان واگذار شود و از وجود جوانان خوش‌صوت در اقامه نماز و برگزاری جلسات دعا و تلاوت قرآن بهره ببریم.
وی یادآور شد: از ویژگی نماز جماعت این است که ما از احوال دیگران و همسایگان مسجد با خبر می‌شویم و با برنامه‌ریزی می‌توانیم مشکلات مؤمنان را برطرف کنیم.
در ادامه حجت‌الاسلام رضا قاسمی، رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان گفت: بهتر است در وقت اذان مسابقات ورزشی برگزار نشود و اذان پخش شود و نمازخانه سالن‌های ورزشی پذیرای علاقه‌مندان به نماز جماعت باشد.
وی اظهار کرد: اکثر پارک‌های کوهبنان در کنار مساجد هستند، بهتر است هفته‌ای یک بار نماز جماعت در پارک‌ها اقامه شود و شهرداری نسبت به احداث سکوی نماز در پارک‌ها اقدام کند.
حجت‌الاسلام قاسمی بیان کرد: جا دارد مغازه‌داران در وقت نماز نسبت به تعطیلی مغازه خود اقدام و در نماز جماعت مساجد نزدیک به محل کار خویش شرکت کنند و کارمندان ادارات در فصل تابستان در نماز جماعت مساجد نزدیک به محل کار خود مبادرت ورزند.
وی تأکید کرد: تلاش شود جشن‌ها و برنامه‌های شبانه عموما پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برگزار شود تا لطمه‌ای به نماز اول وقت شهروندان وارد نشود.
برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع نماز در بین نوجوانان و جوانان، پخش اذان در باشگاه‌های ورزشی و نمایشگاه‌ها و... از پیشنهادات حاضران در جلسه بود.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس