صید صیادان در طارم


صید صیادان در طارم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طارم، از دستگیری صیادان غیرمجاز در رودخانه قزل‌اوزن این شهرستان خبر داد.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یک گروه چهار نفره متخلف که اقدام به صید غیرمجاز ماهی از رودخانه قزل‌اوزن بدون اخذ مجوزهای لازم می‌کردند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طارم دستگیر شدند، ادامه داد: ادوات صید شامل تور و لانس ماهیگیری ضبط و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه در رودخانه قزل‌اوزن انواع ماهیان رودخانه‌ای از جمله زردپر، فیتوفاگ، کپور و سگ‌ماهی وجود دارد، تاکید کرد: در تخلف فوق ۴۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای از نوع زردپر حمایت شده صید شده بود.

وی با هشدار جدی به سودجویان در زمینه هرگونه شکار غیرمجاز و صید ماهی در رودخانه قزل‌اوزن و سدهای داخل مناطق تحت مدیریت، اظهار کرد: با توجه به فصل ممنوعه شکار و صید در برابر تخلف هیچ‌گونه اغماضی نبوده و در صورت مشاهده تخلف با خاطیان، برابر مقررات از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

عباسی تاکید کرد: از شهروندان و دوست‌داران و علاقه‌مندان طبیعت درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف مراتب را به نزدیک‌ترین واحد محیط‌بانی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، قزل‌اوزن را می‌توان در میان طولانی‌ترین رودخانه‌های ایران قرار دارد که از ارتفاعات بلند کردستان و آذربایجان‌شرقی سرچشمه می‌گیرد و پس از طی کردن مسیری پر پیچ و خم به رود بزرگ شاهرود می‌پیوندد و تشکیل رودخانه سفیدرود را می‌دهند.

در کشور ما که همیشه با کم‌آبی همراه بوده است رودخانه قزل‌اوزن زندگی بخش زمین‌های زیادی بوده است بیش از نیمی از این رود طویل در خاک استان زنجان قرار دارد.

گفته می‌شود سرچشمه اصلی رودخانه قزل‌اوزن از ارتفاعات چهل چشمه دهستان سارال بخش دیوان‌دره شهرستان سنندج است که پس از عبور از استان‌های کردستان، زنجان، آذربایجان‌ شرقی و اردبیل در لاهیجان گیلان در نزدیکی حسن کیاده به دریای خزر می‌ریزد. طول خط سیرش حدود ۵۰۰ کیلومتر است که بیش از نیمی از آن در خاک استان زنجان جریان دارد.

در سال‌های اخیر که خشکسالی و برداشت بی‌رویه حیات بسیاری از رودخانه‌ها از جمله قزل‌اوزن را تهدید می‌کند، صیدهای غیرمجاز نیز می‌تواند زندگی حیوانات آبزی در این رودها را به مخاطره اندازد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان