اعلام فراخوان ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در کانون های مساجد مازندران


اعلام فراخوان ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در کانون های مساجد مازندران

حجت الاسلام علیخانی از انتشار فراخوان ششمین دوره جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در کانون های فرهنگی هنری مساجداستان مازندران خبر داد.

حجت الاسلام«محمودعلیخانی» امروز(سه شنبه4تیرماه) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: یکهزار و 157کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند که 725مورد از این تعداد در مساجد روستایی استان خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی، کتابخانه ای و... به اقشار مختلف جامعه ارائه می دهند.

مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه فراخوان ششمین دوره جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در بین کانون های روستایی استان اعلام شد، یادآورشد: کانون های شهید گرائیلی خرماکلا قائمشهر، مهدیه قراخیل قائمشهر و شهدای عربخیل بابلسر در دوره های گذشته این جشنوارهرتبه های برتر کشور را به خود اختصاص دادند.

وی، حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها، معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام شده یا اجرای آن برای سال آینده پیش‌بینی شده، تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب را اهداف این جشنواره برشمرد.

حجت الالسلام علیخانی به فعالیت 300کتابخانه عمومی و 176کتابخانه باز در مساجد استان اشاره کرد وگفت:280کتابدار خواهر و برادر در سه شیفت به علاقه مندان خدمات کتابخانه ای ارائه می نمایند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان به حضور در ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» می‌توانند تا 30 آذرماه 1398 اقدامـات انجام‌شده، برنامه‌ها، مـدارک و مسـتندات خـود را کـه مبنـی بر فعالیت‌های مرتبـط بـا کتـاب و کتاب‌خوانی آن روستااسـت، بـا امضـای دهیـار و رئیـس شـورای اسلامی روسـتا، همراه بـا برگه‌های تکمیل‌شده به دبیرخانه اسـتانی جشـنواره مستقر در اداره کل فرهنـگ و ارشـاد اسلامی استان‌ ارسـال کنند.

حجت الاسلام علیخانی یادآورشد: شرکت کنندگان برای دریافت فرم الکترونیکی و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی www.bookpromotion.ir مراجعه و یا با شماره 88342979-021تماس حاصل نمایند.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟