غربی‌ها صلاحیت اظهار نظر درباره سلاح‌های کشتار جمعی را ندارند


غربی‌ها صلاحیت اظهار نظر درباره سلاح‌های کشتار جمعی را ندارند

وزیر امور خارجه: سلاح کشتار جمعی مظهر سبوعیت و وحشیگری است و غربی‌ها صلاحیت اظهار نظر درباره سلاح‌های کشتار جمعی را ندارند

غربی‌ها صلاحیت اظهار نظر درباره سلاح‌های کشتار جمعی را ندارندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد جواد ظریف در همایش "نفس‌های سوخته" در آستانه هفتم تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت که با حضور رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران و شماری از جانبازان شیمایی برگزار شد، با رد اظهارات غربی‌ها در باره مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی گفت: مردم ما چطور حرف شما غربی‌ها را در مخالفت با سلاح‌های کشتارجمعی باور کنند در حالی که با وجود ارائه مستندات و مدارک متقن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی، شما غربی‌ها به جای مقابله، بر آن سرپوش نهادید.
وی همچین با اشاره به ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه به خاطر جان ۱۵۰ نفر به ایران حمله نکرده است، افزود: شما واقعا نگران ۱۵۰ نفر بودید؟ چند نفر را با سلاح هسته‌ای کشتید؟ چند نسل را با این سلاح‌ها از بین بردید؟ این ما هستیم که سردمدار مبارزه با این سلاح‌ها هستیم و ماییم که طبق دیدگاه شرعی خود هیچ‌وقت دنبال سلاح هسته‌ای نخواهیم رفت.
وزیر امور خارجه جانبازان را سند زنده مقاومت وایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان دانست و گفت: شما نشان دادید که مردم ما سوز و سختی جنایت شیمیایی را تحمل می‌کنند و لی زیر بار زور دشمن نمی‌روند و صدام و علی شیمیایی و کسانی که علیه مردم ما جنایت کردند، ببینید امروز کجا هستند؟
وی با بیان اینکه مهم‌ترین ابزار ایستادگی ما در برابر دشمنان علاوه بر توانمندی‌های دفاعی جان برکفانی هستند که مقابل سلطه گری قدرت‌ها ایستاده اند، خطاب به جانبازان گفت:: سربلندی امروز ما از صدقه سر شماست.
ظریف با اشاره به تاریخچه استفاده صدام از سلاح شیمیایی از همان روز‌های بعد از فتح خرمشهر گفت: گزارش این جنایات تقریبا بعد از فتح خرمشهر بصورت مداوم از طرف ما که مسئولیت حضور در سازمان ملل را داشتم به سازمان ملل گزارش می‌شد، اما هیچ‌کدام از این جنایت‌ها باعث تحرک از سوی شورای امنیت نشد.
وی گفت: شش بار دبیرکل وقت سازمان با فشار و اصرار ما و با وجود کارشکنی‌های آمریکا هیئت‌هایی را به ایران فرستاد و مصدومان شیمیایی ما را در بیمارستان دیدند و گزارش‌های غیر قابل انکاری درباره استفاده صدام از سلام شیمیایی ارائه دادند و همگی این سبوعیت را دیدند، ولی دریغ از یک جمله و کلمه اظهار نظر در این باره.
ظریف اضافه کرد:کسانی که می‌گویند سلاح شیمیایی خط قرمز ماست، اما شرایطی فراهم کردند که استفاده صدام از سلاح شیمیایی بدون هیچ هزینه‌ای رخ دهد، صلاحیت اظهار نظر ندارند و کسانی باید حرف بزنند که هنوز زخم این سلاح‌ها را بر تن دارند.
وزیر امور خارجه خطاب به غربی‌ها گفت:: اگر آن روز جلوی صدام را گرفته بودید امروز داعش جرات نمی‌کرد از سلاح شیمیایی علیه مردم عراق و سوریه استفاده کند و امروز نیز غربی‌ها تلاش می‌کنند بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط نوکرانشان سرپوش بگذارند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از کشور‌هایی است که به دستور رهبری به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی پیوست و از اولین کشور‌هایی بودیم که مخازن محدود شیمیایی خود در آخر جنگ را نابود کردیم، گفت: آمریکا هنوز بعد از ۱۴ سال از تصویب کنوانسیون منع سلاح کشتار جمعی از نابود کردن سلاح‌های شیمیایی امتناع می‌کند و رژیم صهیونیستی نیز از پیوستن به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی امتناع می‌کند.
ظریف با اشاره به تلاش دستگاه دیپلماسی برای کشاندن استفاده کنندگان از سلاح شیمایی به پای میز محاکمه گفت:: یکی از افتخارات وزارت امور خارجه این است که تاجر اصلی فروش سلاح شیمیایی به عراق را به ۱۸ سال زندان محکوم کند.
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا جهان و منطقه‌ای عاری از سلاح‌های شیمایی و کشتار جمعی ایجاد کنیم و این سلاح‌ها باید حذف شود، زیرا سلاح شیمیایی مظهر سبوعیت است و دنیا نباید این را بپذیرد.
آغاز همایش نفس‌های سوخته
همایش نفس‌های سوخته در سالروز فاجعه شیمیایی سردشت با حضور جانبازان شیمیایی در هتل انقلاب تهران آغاز شد.
در این همایش که در آستانه سالروز فاجعه شیمیایی سردشت برگزار شده است شماری از جانبازان شیمیایی و پزشکان معالج این عزیزان حضور دارند.
در این همایش قرار است دکتر ظریف وزیر امور خارجه و حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سخنرانی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟