درخواست ابرثروتمندان آمریکا: از ثروت ما مالیات بگیرید


مالیات بر ثروت می‌تواند به بحران آب و هوا کمک کند. این روند اقتصاد را توسعه داده و خروجی‌های سیستم سلامت را بهبود می‌بخشد.

برخی ثروتمندان آمریکا خواستار اعمال مالیات بر ثروت خود در این کشور شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از "بی‌بی‌سی"، برخی از چهره‌های ثروتمند آمریکا از کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور خواستند که با درآمد حاصل از "مالیات ثروت" افراد فوق ثروتمند به مبارزه با نابرابری اجتماعی و تغییرات آب‌ وهوایی بپردازد.

آنها در نامه خود نوشتند:" آمریکا دارای مسئولیت‌های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است. این مسئولیت ما را به سمت پرداخت مالیات بر ثروت سوق می‌دهد".

سرمایه‌گذارانی مانند جورج سوروس میلیاردر آمریکایی، کریس هیوز یکی از بنیانگذارن فیس‌بوک و مولی مونگر دختر میلیاردر معروف چارلی مونگر این نامه را امضاء کرده‌اند.

درخواست ابرثروتمندان آمریکا: از ثروت ما مالیات بگیرید

آنها غیر حزبی بودن خود را تائید کرده و از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده‌اند.

در این نامه سرگشوده نوشته شده است: مالیات بر ثروت می‌تواند به بحران آب و هوا کمک کند. این روند اقتصاد را توسعه داده و خروجی‌های سیستم سلامت را بهبود می‌بخشد. فرصت‌های بیشتری را خلق کرده و آزادی‌های دموکراتیو را تقویت می‌کند. سامانه مالیات بر ثروت به نفع جمهوری ماست".

در میان 18 نفر از امضاء کنندگان این بیانیه، نام فرزندان والت‌دیزنی و مالکان هتل زنجیره‌ای "هیات" Hyatt دیده می‌شود. تمامی این گروه‌ها با ابتکارات نوآورانه و پیشرو در خصوص مواجهه با مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی و شکاف در حال رشد طبقاتی فعال بوده‌اند.

در حالی که این گروه به پشتیبانی از کاندیدای خاصی نپرداخته، توسط سناتور "الیزابت وارن" کاندیدای انتخاباتی دموکرات‌ها تحسین شده است. او ابراز امیدواری کرده است که مالیات دارایی افرادی که بیش از 50 میلیون دلار درآمد دارند، افزایش یابد. این قانون بر درآمد بیش از 75000 خانواده ثروتمند اثر گذار خواهد بود.

براساس گزارش سازمان همکاری‌ و توسعه اقتصادی حدود، آمریکا ششمین کشور جهان از لحاظ تمرکز ثروت محسوب می‌شود. (ششمین کشور از میان 40 کشور)

در این نامه آمده است:"مالیات بیشتر بر درآمد فوق ثروتمندان به کاهش تمرکز بر ثروت منجر شده و از تحلیل تمامیت و ثبات آمریکا می‌کاهد".

دونالد ترامپ در سال 1999 پیشنهاد مالیات بر ثروت برای کاهش بدهی‌های ملی پیشنهاد کرد. با این وجود از این پیشنهاد در وعده‌های انتخاباتی خود استفاده نکرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی